Simpele walkover GVA JO19 tegen ongemotiveerd de Paasberg

De Paasberg JO19-1

18 mei 2019 14:30

theo Willemse

Na de winstpartij tegen het Arnhemse SML stond deze week wederom een Arnhemse tegenstander op het programma. De Paasberg was te gast op een zonnige Vijzel. Aan de kant van de thuisploeg ontbraken deze wedstrijd alleen Stef en een paar normale voetbalschoenen voor Koen, verder was het team compleet. Aan de zijde van onze gasten was de bank wat minder goed bezet en ontbrak het aan motivatie om een wedstrijd te spelen, iets wat voor JO19 buitengewoon goed uitpakte.

De wedstrijd begon als een normale voetbalwedstrijd. GVA toonde zich scherper in de duels en was direct de bovenliggende partij. In de beginfase werden nog een aantal kansen gemist door de Doornenburgers maar al snel verscheen de 1-0 op het bord (figuurlijk dan, want we speelden op het B-veld zonder scorebord). Emile was trefzeker op aangeven van Floris en scoorde niet veel later ook zijn tweede op aangeven van Roel. Na al een paar keer dichtbij geweest te zijn wist ook Rik in de eerste helft raak te prikken. Nadat de keeper in eerste instantie zijn inzet nog wist te keren ging de rebound wel raak.

Bij een 3-0 stand was het tijd voor de eerste charge van Paasberg zijde. Bram wist gelukkig de tackle goed te ontwijken maar de manier van inkomen was voldoende voor de scheidsrechter om de gele kaart te tonen, wat een tijdstraf van 10 minuten betekend. Juist in deze fase waarin GVA een man meer had werd de Paasberg sterker. Er kwam meer druk op de verdediging van GVA te staan en het leek dan ook fout te gaan toen Jort ingreep binnen het eigen strafschopgebied. Een penalty voor de Paasberg en voor hun een ideale mogelijkheid om toch nog wat van deze wedstrijd te kunnen maken. Een hard laag schot strak in de hoek leek binnen te gaan ware het niet dat onze keeper goed gestrekt de hoek in dook. Sten tikte de bal knap uit de hoek en voorkwam dat de Paasberg de 3-1 kon maken.

Na de gemiste strafschop leek de uitploeg de handdoek al in de ring te gooien. Teksten als “dan hoeft het allemaal niet meer” waren te horen uit de monden van enkele spelers op het veld. Emile wist in de resterende tijd in de eerste helft ook nog de 4-0 te maken door een vrije trap precies in de hoek te leggen buiten het (beperkte) bereik van de Arnhemse keeper.

In de rust voerde Peter enkele wissels door en hiermee kwam ook Koen binnen de lijnen. Dit viel direct op aangezien Koen nieuwe schoenen had gehaald. Op zeer opvallende spuuglelijke witte kicksen betrad Koen het veld. Een groot gedeelte van het publiek zette direct de zonnebril op vanwege de lichtweerkaatsing op deze hagelwitte schoenen. Om het geheel nog iets opvallender te maken had Koen nog eens voor een variant gekozen met sokjes tot aan de enkels. Gelukkig voor GVA JO19 hadden deze circusschoenen wel effect want de Paasberg was dusdanig afgeleid door deze absurd lelijke schoenen dat ze vergaten om te voetballen in de tweede helft.

Zowel de verdedigers als de middenvelders vonden het wel best en lieten GVA vaak vrij doorlopen naar de goal. De score liep hierdoor al snel op in het begin van de tweede helft. Het werd zelfs zo erg dat langs de kant het onduidelijk was hoeveel het precies stond en welke doelpunten door wie werden gemaakt. Het overzicht hierboven is dan niet geheel waarheidsgetrouw qua volgorde. De doelpuntenmakers kloppen wel allemaal alleen bijna overal waar omhaal bijstaat gaat het om een intikker of een afstandsschot waarbij de keeper niet meer wilde duiken.

Zo zag Rik een slap schot zo een meter langs de verkeerd gepositioneerde doelman erin vallen, Sieb kon een bal zo van de voeten van verdediger lopen en vervolgens binnen schuiven in een leeg goal en ook Emile wipte nog een bal handig van afstand over de ver voor zijn doel staande keeper van de Paasberg. Dit zijn slechtst enkele doelpunten die zijn bijgebleven. Er ontstond een waar gatenkaas aan de kant van de gasten. Zeker nadat ook nog eens een speler met rood het veld moest verlaten na een aanslag op de benen van Floris. Gelukkig voor GVA bleef het beperkt bij slechts een aantal charges van de kant van de Paasberg en is iedereen heelhuids uit de wedstrijd gekomen.

Emile was uiteindelijk de meest scorende persoon deze wedstrijd met 6 treffers. Rik, die nog vakkundig werd uitgekapt door de doelman van de Paasberg wist vandaag het net vijf keer te raken. Sam had topscoorder van de dag kunnen worden maar miste vele kansen. Waarschijnlijk ook afgeleid door die afgrijselijke schoenen van Koen. Hij wist wel een hattrick te maken. Roel pakte in de tweede helft ook nog twee doelpunten mee en zoals eerder al aangegeven wist ook Sieb in de tweede (en derde) helft te scoren. Het slotakkoord van de middag was voor Bram. Die speciaal het veld in werd gebracht om nog een even een doelpunt te maken en daarmee een meter bier te verdienen.

Voor het publiek was dit niet de meest leuke wedstrijd om te kijken maar voor de ploeg kwam het goed uit dat de Paasberg er weinig zin in leek te hebben vanmiddag. Het doelsaldo kan de doorslag gaan geven in de strijd bovenin. Het is nog altijd zeer spannend met Orion aan kop op 1 punt gevolgd door Valburg en twee punten daarachter staat GVA. Maar GVA heeft nog altijd het restant van de wedstrijd tegen ESA te goed. In verliespunten staat GVA dus op dit moment op gelijke hoogte met Orion. Komende zaterdag wacht de derby in en tegen Angeren. Dit zal dus weer volledige scherpte en inzet eisen van GVA JO19 om te winnen. Voor de winterstop stond dit affiche ook op het programma en toen was er een kleine overwinning voor de Doornenburgers maar ging het niet gemakkelijk. De wedstrijd is zaterdag om 14u30 in Angeren, graag tot dan!

En al schijnt de zon misschien niet, neem toch een zonnebril mee vanwege die wanstaltige schoenen van Koen.