Wedstrijdverslag Bataven 5 - GVA 3

De Bataven 5 (zon)

24 november 2019 9:30

De Godfather der derby’s stond vandaag op het programma: David vs Goliath, de slag bij de Alamo, de RAF tegen de Duitse Luftwaffe tijdens de Tweede Wereldoorlog. Even wat kleine historische vergelijkingen als het om deze altijd beladen derby gaat. We gingen vandaag op bezoek bij de grote, boze buurman uit Gendt. Na het verloren duel van vorige week (#enkeltjenaarhuis) was het nu voor onze geplaagde trainer Jordy toch echt tijd om keuzes te gaan maken. Het verwarrende 4 - 4 - 2 werd per direct ingeruild voor het fantastische 4 - 3 - 3 systeem. Vol verwachting klopte ons hartje, zou het dan eindelijk weer eens gaan lukken? In een prachtige, mistige ambiance maakten we onze entree!

Nou, nee. Naar maar liefst 45 secondes (!!!) stonden we al met 1 - 0 achter. Geen idee door wie, wat waar of überhaupt hoe? De gemiddelde speler had net zijn scheenbeschermer goed zitten, maar niet bij ons, wij stonden alweer met 1 - 0 achter de feiten aan te voetballen. Gelukkig wel een fenomeen wat we tegenwoordig steeds vaker hebben, dus we raken ook niet meer zomaar van slag!

Nick Berns verliet het veld na 10 minuten met een blessure. Men zou denken dat dat de snelste wissel was, maar gelukkig raakte Pieter al geblesseerd tijdens de warming up! Het kon dus nog sneller! Het spelbeeld was niet denderend, het eerste half uur was er veelsloridg balverlies, gevaarlijke acties over en weer en de scheids floot best een aardige pot. K*t roepen was overigens meteen een vrije trap voor de tegenpartij, waarschijnlijk had de scheids er nare ervaringen mee?

Maar in de 30ste minuut werd er dan wederom gescoord, een foutje van Wout zorgde ervoor dat de weg naar de goal helemaal openlag en zelfs keeper Huib (vandaag overigens in bloedvorm) hield de goal er niet uit: 0-2. En om het nog wat erger te maken werd het ondanks al onze inzet in de 40ste minuut zelfs 0 - 3.

Gelukkig werden we bij GVA nu wél wakker en we klapten er vol op. Er werd goed gejaagd en na een mooie actie van Jappo, een strakke bal op Rickert die hem keurig voorgaf op Jerry werd het nog net voor de rust 3 - 1. Met opgeheven hoofd konden we kleedkamer in en we wisten dat we meer verdienden dan deze uitslag.

De tweede helft leek op een totale oorlog. De mannen van GVA speelden alsof hun leven er vanaf hing. We roken bloed! Bataven werd nog een paar keer gevaarlijk, maar keeper Huib had nondeju een fantastische dag en hield een paar hele mooie kansen vakkundig uit zijn netje! Maar de kansen aan onze kant stapelden zich op, uiteindelijk scoorde Jerry (van die wissel vorige week) na een heerlijke assist van Jos de 2 - 3! Toen bedacht de scheidsrechter ineens dat er ook, maar zo verloren kon worden… en hij besloot eigenhandig om de thuisploeg toch wel even te gaan helpen.

De mannen van GVA bleven aandringen en in de 74ste minuut kapte Ted (Totti) 2 mannen uit in de 16 meter en haalde verwoestend uit. De 3 - 3 hing in de netten! Nu was het tijd voor ons slotoffensief, de Bataven waren klaar voor de slacht. Maar gelukkig was daar scheidsrechter Rein! Hij floot voor een onzichtbare, onbenullige overtreding ergens op de helft van de thuisclub en voor we het doorhadden werd er gefloten voor een penalty. De speler van bataven ging met gemak over het knietje van Lex… en daar was de 4 - 3. Ja je snapt natuurlijk dat karma dan niet meer bestaat, maar opnieuw werden de messen geslepen en werden we tot het uiterste gedreven om deze wedstrijd niet uit handen te geven en na een mooi opgezette aanval kwam daar in de 88ste minuut de pingel van Joost, BAM! Het was 4 - 4!!! God is genadig, Hallelujah!

Maar goed, we hadden natuurlijk niet op scheidsrechter Rein gerekend! In de 90ste minuut werd er gevlagd voor duidelijke buitenspel, maar liefst twee spelers van de Bataven dansten zo ongeveer de polka, 4 meter achter onze laatste verdediger; maar de trouwe lezers voelen hem al aankomen: scheidsrechter Rein zag dit anders. De aanval mocht doorgaan en de daaruit voortvloeiende goal vormde de genadeslag. 5 - 4. Hierna besloot de scheidsrechter om maar snel af te fluiten en geen blessuretijd meer te rekenen voor het geval de Bataven alsnog zouden verliezen.

U snapt het al. Een mooie pot, kudo’s voor de sportieve spelers van de Bataven, middelvinger naar de scheidsrechter, die een prachtige derby eigenhandig om zeep heeft geholpen! Maar no hard feelings, volgens de Betuwse voetbalregels heeft de scheidsrechter altijd gelijk, ook al denken wij daar anders over….

Oh ja nog even de feiten:
We speelden vandaag met PIT: Prestatie - Inzet - Teambelang (Had Jordy op cursus geleerd)
Jaap zou komen maar was blijkbaar aan de schijterij → zie de screenshots als bewijs.
Hennie: onze rooie roerganger was pas om 12.51 uur voor het eerst online. Deze nederlaag is dus zijn schuld.
Alle scheidsrechter krijgen bij de Bataven gratis erwtensoep, wellicht dat ze daarom fluiten als stront?
Volgende week is er weer een nieuwe ronde! Wij zien u graag stipt om 10.00 tegen onze tegenstander Elsweide!