Wedstrijdverslag RKHVV 6 - GVA 3

RKHVV 6 (zon)

GVA 3 (zon)

6 oktober 2019 10:00

Na de deceptie van twee weken geleden was het wederom tijd om aan te treden. Ditmaal stond de wedstrijd tegen RKHVV 6 op het programma en in de voorbereidende groepsapp gesprekken werd al duidelijk dat het geen makkie zou gaan worden. De ervaren kracht Peter Kaak heeft dankzij een gescheurd enkelbandje al vroegtijdig winterstop, Joost is een soort van(??) wereldreis aan het maken en bij de familie van Rick Pruyn vieren ze alle verjaardagen blijkbaar op zondag 6 oktober. We waren dus verre van compleet. Maar met gezonde tegenzin in het hondenweer op naar Huissen!

Na de eerste (ietwat minder prettige ervaring) koos de interim trainer Jordy voor de vertrouwde 4 - 4 - 2 opstelling. Het team is hier beter op ingespeeld en heeft meer vertrouwen in haar eigen kunnen als we op deze manier spelen dus vandaar deze tactische beleidswisseling.

In de ochtend wenste de grote rode roerganger Hennie ons nog succes met de mooie woorden: ‘de overwinning kan ons ontgaan!’. Dat Hennie helemaal gelijk zou krijgen zou al snel duidelijk worden. Dat hij vergeten was het woordje ‘niet’ toe te voegen zou er overigens helemaal niet meer toe doen!

Na de aftrap bleek meteen dat we tegenover een fanatieke, felle en ook fitte tegenstander stonden. RKHVV domineerde praktisch vanaf de eerste minuut het wedstrijdverloop. Maar desalniettemin hielden de mannen van GVA redelijk stand. Kansen werden er weinig gecreëerd. Het eerste schot vanuit onze kant want enigszins in de buurt van HVV gebied kwam viel zelfs pas in de 17de minuut. Het spelverloop was duidelijk, HVV viel aan en GVA verdedigde. Dit ging goed tot in de 20ste minuut. Een mooie voorzet van RKHVV verdween achter onze man Totti en de spits maakte bruut de mogelijkheid af: 1-0.

We lieten de koppies niet hangen en bleven strijden en vechten voor elke meter. Klutsballen, overtredingen, slidings op de enkeltjes, we zagen en hadden het allemaal in de tweede fase van de eerste helft. Uiteindelijk resulteerde dit in een voorzet van RKHVV in de 37ste minuut. Met geen enkele tegenstander in de buurt deed onze keeper Huib het onmogelijke. Hij peerde de bal met een mooie schuiver via de paal in ons eigen doel. 2-0. Intussen was laatste man Schaap al lang blij dat ie nog géen eigen doelpunt had gemaakt in dit seizoen.

De tweede helft had een ander spelbeeld. GVA was niet langer de onderliggende partij, er werd op bepaalde momenten zelfs prima combinatie voetbal gespeeld! RKHVV werd niet meer echt gevaarlijk voor de goal, maar gelukkig was daar de beroemde “Huissense 12de man”. Erik kreeg tijdens onze eigen opbouw de hand op de bal en de scheids aarzelde geen moment: de bal ging op de stip met de 3 -0 als gevolg.

Maar nog steeds was de Doornenburgse vechtlust niet gebroken, onverdroten werd er gevochten voor elkaar en elke bal. Er ontstonden zelfs enkele kleine kansjes. In de 81ste minuut ontsnapte de rechtsbuiten van HVV echter even aan onze aandacht en zorgde voor een perfect afgeronde goal. De wedstrijd was nu definitief gespeeld: 4-0.

De wedstrijd was ondanks de uitslag niet heel erg slecht. Alle Wouten in het team speelden overigens wél slecht met als gevolg dat de rest van de groep het verschil niet heeft kunnen maken.

Wij danken alle meegereisde supporters(1), de opbeurende woorden van Lex Hermsen vanaf de bank: “zijn wij elke week zo slecht?”, de partner van Erik omdat ze dit weekend niet bevallen is én ten slotte de partner van Hennie dat ze deze week wél bevallen is!

We feliciteren Rob en Marjolein met hun prachtige dochter Lonne! En we weten dat de kleine meid nu al meer talent heeft dan haar vader!