Wedstrijdverslag Jonge Kracht 5 - GVA 3

Jonge Kracht 5 (zon)

8 december 2019 10:00

Nou lieve lezers! Daar zijn we dan eindelijk aangekomen bij de allerlaatste pot van het eerste deel van dit spectaculaire seizoen! Ik zie u denken, hoeveel Huissense clubs kunnen er in hemelsnaam in één poule zitten? Nou heel simpel: 3 maar liefst! Vandaag mochten we dan ook aantreden tegen Jonge Kracht 5, een duidelijke subtopper in onze competitie. Maar in de ochtend sloeg het noodlot al toe; een aantal mannen kon niet komen omdat de Hondurese buiktyfus flink had huisgehouden in Doornenburg waardoor met name wat vrouwen en kinderen geveld waren. Vandaar ook dat spreekwoord: vrouwen en kinderen eerst! Hierdoor namen de mannen hun zorgzame, vaderlijke taken op zich en konden helaas niet meedoen. Maar goed, niets houdt ons tegen, ook de Hondurese buiktyfus niet, dus om 10.00 mochten we aantreden en nog wel op het HOOFDveld van Jonge Kracht. (Waar we inmiddels vaker hebben gespeeld dan op ons eigen hoofdveld, maar dat is natuurlijk puur toeval….)

In een weertje waarbij je de hond nog niet naar buiten geschopt krijgt, treden wij dus gewoon wél aan! De wedstrijd begon inmiddels zoals we wel gewend zijn, de 4 - 3 - 3 opstelling heeft ons geen windeieren gelegd de afgelopen weken en interim trainer Hennie besloot de ingezette weg omhoog van Jordy te blijven volgen. Er volgde een furieuze start, al in de 5de minuut peerde Jerry de bal op de paal, wat kwam Jonge Kracht daar goed weg zeg! Maar al snel bleek de Doornenburgs stormloop niet te behappen voor de Huissense verdediging. Een knap afstandsschot van onze Joost in de 8ste minuut resulteerde in een mooie 0 -1 voorsprong! Bam! Een terechte voorsprong! Nu wisten we wél wat we moesten doen; juichen dus!

Niet veel later kwam Jerry gevaarlijk dicht bij de 0 - 2, maar zijn perfect ingestudeerde lobje mislukte heimelijk. Er werd wel geapplaudisseerd voor de moeite overigens! Jonge Kracht kwam in de counter meteen gevaarlijk uit maar de bal belandde wonderbaarlijk genoeg in de handen van onze ‘reservekeeper’ Wout Keizer! Wout verving onze good old Huib die vandaag aan het werk moest bij Vitesse. (Nee, niet als keeper natuurlijk!) We hebben Woutje na de wedstrijd natuurlijk meteen een contract aangeboden, natuurtalentje dachten we zo! Niet lang na de mooie redding volgde alsnog de goal voor Jonge Kracht, hier kon Wout natuurlijk niks aan doen!

De rest van de helft bleef het spelbeeld ongeveer gelijkwaardig; goede aanvallen vanuit GVA, counters van Jonge Kracht maar geen van beide ploegen kwam meer tot een doelpunt. In de rust werden de jongens opgepept door Hennie, (die daarvoor speciaal l gewisseld werd voor Teun zodat hij zich optimaal kon voorbereiden op de speech tijdens de rust) en met goede moed stonden we weer klaar voor de tweede helft!

Ongelooflijk maar waar, al na twee minuten ontsnapt onze Jerry weer aan zijn verdediger Tom (serieus!) en lobt ditmaal op links de bal wel keurig achter het netje!!! In de 47ste minuut wordt het dus keurig 1 - 2! Inmiddels hebben een persvoorlichter & communicatieadviseur bekeken welk traject Jerry gaat volgen voor deze markante opleving van zijn carrière! Wellicht een hoofdklassertje uit de buurt? Of toch weer een transfer naar GVA 1?

Tien minuten later was het wederom raak! Nadat Teun de bal inlevert bij Moreno volgt een mooie strakke voorzet die keihard afgemaakt wordt door Jos! 1 - 3! Het is trouwens dus echt de dag van de 3 J’s! Alledrie hebben ze gescoord! We gaan ze ook nog de studio insturen om een overwinningsliedje op te nemen! U hoort vast nog wel van ze!

De rest van de wedstrijd verliep chaotisch, na een kamikaze aanval van de Huissense keeper verscheen er een gele kaart. De laatste man werd echter gewisseld, de keeper bleef staan?!? Blijkbaar kan dit in Huissen. Navraag bij de KNVB leert ons echter dat dit zowel een rode kaart had moeten zijn én dat je nooit je laatste man voor je keeper mag inruilen. Zelfs in Huissen niet.

De wedstrijd werd ontsierd door een ongelukje waarbij onze 4de J. met een ‘pijnlijke schouder’ het veld moest verlaten. Of zoals onze Pietertje schreef: ‘Job eruit, beetje last van z’n schouder’. In de bijgevoegde fotoreportage kunt u zien, hoe het met ‘de last van de schouder’ is afgelopen!

De wedstrijd liep daarna toch rap op z’n einde, er volgde over en weer nog wat plaagstootjes, maar echt denderend werd het niet meer. In de 92ste minuut kwam er nog een opleving van onze Huissense mannen, maar gelukkig stond hun vizier ook niet heel denderend ingesteld. Onze 3de overwinning dit seizoen was binnen! FAN-TAS-TISCH resultaat en wat zijn we trots op ons!

Nog enkele belangrijke weetjes:
- Wout was vandaag keeper, maar ook hij heeft de 0 niet kunnen houden!
- We hebben in de laatste 3 wedstrijden meer gescoord dan ons hele vorige seizoen!
- Een hoofdveld is godnondeju 25 meter extra lopen dan wat we normaal moeten.
- Afgelopen vrijdag hadden we ons eerste teamuitje, na een borrel bij café Jos en bowlen bij Ollround bleef het nog lang gezellig in Nijmegen. De dag erna in Doornenburg was de sfeer wat minder in veel huizen. Wij zien hierin geen causaal verband, of zoals meneer Rutte zou zeggen: we hebben daar geen ‘actieve herinneringen’ meer van.
- En tot slot, volgend jaar bestaat onze club 75 jaar en de mannen van GVA 3 hebben besloten om een spectaculaire activiteit te organiseren. We houden u hiervan op de hoogte!
- Wij hebben nu eindelijk winterstop, tijd om de schoenen in de schuur te flikkeren, zonder ze schoon te maken, de tassen naar boven te ketsen en de spieren wat rust te gunnen. Wij zien u allen op 2 februari graag weer terug bij onze thuiswedstrijd tegen koploper DVV. Een wedstrijd die wij helemaal gaan ownen!

Wij wensen onze vaste fanbasis alvast hele fijne feestdagen, mooie kerstdagen, gelukkig nieuwjaar en happy Chanoeka! We zien jullie weer over 15 kilo!
GVA 3: over en uit!