Opnieuw een nederlaag voor JO19-1

Jort Peters (schot)
Assist: Tom Langen

25 november 2019 20:00

Door een spelerstekort binnen de selectie van Beuningse Boys was de Vijzel niet afgelopen zaterdag, maar maandagavond het decor voor het thuisduel met de gasten uit Beuningen. Aan GVA zijde was hierdoor Bram afwezig en begon aanvoerder Job op de bank omdat hij geen tijd meer had voor een goede warming up voor de wedstrijd. Wout keerde terug in de selectie van GVA maar zou voorzichtig gebracht worden na lang blessureleed. Beuningse Boys had een sterke ploeg op de been gebracht met enkele gastspelers. De wedstrijd werd op het laatste moment helaas verplaatst naar het C-veld wat er op het moment matig bij ligt.

Vanaf het eerste fluitsignaal werd duidelijk dat de gasten deze avond veel energie in de wedstrijd wilde leggen. Overal op het veld zaten ze kort op de man en ook voorin werd er hoog druk gezet. Toch leidde dit in de eerste helft niet direct tot grote kansen voor de bezoekers. GVA wist zich bij vlagen aardig onder de druk uit te voetballen maar het ontbrak voorin aan stootkracht, waardoor ook aan deze zijde de echt grote kansen uitbleven. Beide ploegen probeerde het met wat pogingen van afstand of met voorzetten vanaf de flanken.

Aan beide kanten had dit weinig succes. Beuningen zag een aantal pogingen over en naast gaan en aan GVA kant zag onder andere Sam een poging van afstand over vliegen. Het was uiteindelijk Beuningse Boys wat op voorsprong wist te komen. Als bijna een kopie van SVHA thuis werd er door de verdediging heen gevoetbald en kwam Jerome net te laat waardoor er een strafschop gegeven werd. Deze werd laag in de hoek binnen geschoten waardoor de bezoekers uit Beuningen met een 0-1 voorsprong de rust in gingen.

In de tweede helft ontvouwde zich een totaal andere wedstrijd dan in de eerste helft. Vooral in de defensie van GVA ging het veelal mis. Er werden veel ruimtes weggegeven waar Beuningse Boys goed van profiteerde. Niet lang in de tweede helft was er dan ook een verdubbeling van de voorsprong. Een goed uitgevoerde aanval belandde in het net achter Jerome. GVA wist echter vrijwel direct vanaf de aftrap wat terug te doen. Na enkele passes zette Tom aan de linkerflank de combinatie op met Sam. Hierdoor kwam Tom in een kansrijke positie en met een hard schot wist hij de doelman te passeren.

De aansluitingstreffer bracht het geloof terug aan de kant van de Doornenburgers. Direct vanaf de aftrap werd de druk opgevoerd op de uitploeg. Maar deze had voetballend nog altijd het overwicht en bleef de bovenliggende partij. In een fase van ongeveer 15 minuten wisten de bezoekers de score dan ook uit te breiden met nog twee doelpunten. De 1-3 viel na een uitbraak vanaf de rechterkant waar een afgemeten voorzet goed binnen gekopt kon worden door de spits. Bij de 1-4 werd er door het hart van de defensie heen gecombineerd en kon er simpel binnen geschoten worden.

De score had nog veel hoger op kunnen lopen. Jerome redde een aantal keer de thuisploeg in een 1 op 1 situatie. Daarnaast waren de aanvallers van Beuningse Boys enkele keren wat te enthousiast waardoor ze zich in buitenspelpositie bevonden. Hierdoor bleef de stand op 1-4 steken in deze fase van de wedstrijd.

GVA probeerde wat terug te doen in de tweede helft maar zoals vaker dit seizoen ontbrak het aan scherpte voorin waardoor de eindpass vaak matig was. Meest gevaarlijke man aan Doornenburgse zijde was Tom die veelvuldig zijn man passeerde aan de linkerflank. Het was dan ook Tom die zo’n tien minuten voor tijd weer doorbrak aan de linkerkant. Een harde voorzet ging maar net voorbij aan Rik die met een snoekduik probeerde binnen te koppen. Maar bij de tweede paal stond Jort opgesteld die verwoestend uithaalde en zo de 2-4 wist binnen te werken.

Dit zorgde nog enigszins voor een spannende slotfase. Sam wist uit een de kluts nog een bal op de paal te schieten en de ingevallen Wout zag een kopbal uit een hoekschop maar net over gaan. Uiteindelijk zorgde Beuningse Boys met een uitbraak voor de eindstand van de avond. Vanaf de rechterkant werd het zestienmetergebied in gecombineerd waarna de buitenspeler van de bezoekers de bal onder keeper Jerome doorschoot waardoor de 2-5 een feit was.

Het is hiermee de tweede nederlaag op rij voor GVA. De kans om het tij te keren laat even op zich wachten aangezien ook zaterdag het duel naar aller waarschijnlijkheid niet doorgaat. Helaas kampt evenals Beuningse Boys ook SC Rheden met een spelerstekort waardoor de wedstrijd vermoedelijk verplaatst gaat worden naar zaterdag 14 december. Daarmee zou zaterdag 7 december tegen Driel het volgende duel zijn voor JO19-1, deze is wederom thuis op de Vijzel. Graag tot dan!