Matige eerste helft zorgt voor eerste nederlaag JO19-1

SVHA JO19-1

16 november 2019 14:30

Ad Drost

In de reeks van thuisduels voor de JO19-1 was het ditmaal SVHA dat op bezoek kwam op de Vijzel. Een ploeg die evenals GVA wisselende resultaten heeft geboekt in deze competitie. Aan Doornenburgse zijde ontbraken nog altijd Wout en Emile die beide tot de winterstop uitgeschakeld zijn.

In de eerste helft was het hoofdzakelijk eenrichtingsverkeer richting het doel van Jerome. SVHA had veel lopende mensen en wist deze vaak te vinden in balbezit. Hier had de thuisploeg het erg lastig mee. Hoewel het achterin bij GVA vrij aardig stond kwam er constant gevaar van de middenvelders of backs die mee opkwamen en in het strafschopgebied kwamen. Het duurde dan ook niet lang voor de 0-1 op het bord kwam te staan.

GVA bleef de hele eerste helft wat apathisch spelen en SVHA ging op zoek naar meer. Hoewel het duidelijk ook in tempo wat afnam bij de gasten werd de voorsprong nog voor de rust verdubbeld. Wederom was het een aanvallende middenvelder die niet afgestopt werd en zo de zestien in kon lopen en afdrukken. GVA stelde er in het eerste bedrijf bijzonder weinig tegenover. Enkele uitbraken waren er wel maar zoals zo vaak dit seizoen ontbrak het aan een goede eindpass.

Na de rust leek het er al snel op dat de wedstrijd op een zelfde voet verder zou gaan. Al vrij snel in de tweede helft combineerde SVHA zich door het hart van de verdediging en lag de weg open richting het doel van Jerome. Jerome probeerde de bal weg te grijpen voor de voeten van de spits maar was helaas net te laat waardoor hij de man raakte in plaats van de bal met een penalty als logisch gevolg. Er werd geen fout gemaakt door SVHA bij de strafschop waardoor de achterstand van GVA nog verder op liep.

Na de benutte penalty kantelde opeens de complete wedstrijd. GVA begon eindelijk naar voren te voetballen. Het was ook niet lang na de 0-3 dat Jim een rebound binnen kon schieten. Er leek wat spirit terug te komen in de ploeg en de jacht naar wellicht nog een resultaat werd ingezet.
Vervolgens kwamen er tal van mogelijkheden. Jim zag een schot op de paal belanden, een inzet van Tieme in de korte hoek werd knap gepakt door de doelman en Rik was er een aantal keer dichtbij met het hoofd. Maar ondanks de vele mogelijkheden die volgde in de tweede helft zou de bal er niet meer ingaan. Ook SVHA kwam er nog een aantal keer gevaarlijk uit door de ruimtes die er kwamen maar wist deze niet meer te benutten. Net een aantal minuten blessuretijd floot de scheidsrechter af en was de eerste nederlaag voor JO19-1 dit seizoen een feit.

Volgende week dient zich direct een mooie gelegenheid aan voor eerherstel. Beuningse boys komt dan op bezoek op sportpark de Vijzel. Op de middag dat de goedheiligman bij GVA langskomt zal JO19-1 weer het gevoel van winnen moeten terugkrijgen. Want de laatste overwinning is inmiddels al weer van 26 oktober. Dit was ook de datum dat Rik voor het laatst het net wist te vinden dus hopelijk komt daar ook weer verandering in komende week. Graag tot zaterdag!