JO19-1 pakt puntje na matig optreden in Millingen

SC Millingen JO19-1

Rik Lukassen (afstandschot)

28 september 2019 15:00

Voor de tweede wedstrijd van de competitie reisde JO19-1 af naar Millingen voor een uitwedstrijd tegen de plaatselijke SC. Hoewel het hemelsbreed niet ver van Doornenburg af ligt is dit toch de verste uitwedstrijd van het seizoen. Rik was voor deze wedstrijd weer inzetbaar nadat hij enkele weken aan de kant had gezeten met een enkelblessure.

Ondanks dat de wedstrijd pas om 15u begon leek het er sterk op dat de jongens nog wat last hadden van de avond ervoor. Vanaf de eerste minuut werden de Doornenburgers naar achteren gedrongen door Millingen. Achterin stond het gelukkig voor GVA redelijk goed, want ondanks het duidelijke overwicht van Millingen waren er niet bijzonder veel kansen voor de thuisploeg. Eénmaal kwam JO19-1 erg goed weg toen een gigantische kans door Millingen om zeep geholpen werd, een bal vrij in te schieten vanaf vijf meter werd hoog over het doel gewerkt tot grote opluchting van alle meegereisde supporters. Verder was Millingen op wat corners na eigenlijk niet echt gevaarlijk.

De tweede helft begon niet veel anders dan de eerste helft. Millingen probeerde GVA naar achteren te drukken en GVA was vandaag voetballend te zwak om er onderuit te kunnen voetballen. Nadat Millingen wat kleine mogelijkheden had gehad aan het begin van de tweede helft was het plots toch GVA wat tegen de verhouding in op voorsprong wist te komen. Roel zag dat Rik scherp stond met veel ruimte achter de defensie van de gastheren en bedacht zich geen moment. Een diepe bal in de loop van Rik was perfect op maat en Rik schoot de bal beheerst over de keeper die ver voor zijn goal stond. Een fraaie treffer die de 0-1 op het scorebord bracht.

Door het doelpunt kwam er wat meer geloof en durf in het spel bij GVA. Het spel golfde na deze treffer dan ook op en neer en het eenrichtingsverkeer van Millingen was ten einde. Toch was het niet al te lang na de 0-1 dat Millingen weer op gelijke hoogte kwam. Na zwak optreden achterin bij GVA kon Millingen simpel een lage voorzet binnenlopen en zo de 1-1 maken.

Na de gelijkmaker volgde een spannende slotfase waarbij een doelpunt aan beide kanten kon vallen nog. Millingen kreeg hier meerdere mogelijkheden voor maar GVA was het dichtste bij een winnende treffer. Eerst was het Jim die zijn vrije trap net onder de lat vandaan weggetikt zag worden door de keeper. Vervolgens werd een goede aanval met veel ruimte te matig uitgespeeld waardoor een grote kans uitbleef. Na slechts 1 minuut blessuretijd floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Op basis van het eerste uur van de wedstrijd is een gelijkspel zeker niet verkeerd, maar toch was er wat teleurstelling bij JO19-1. Wanneer het eigen niveau wel gehaald was vandaag lagen er zeker mogelijkheden om opnieuw drie punten te halen want ondanks het overwicht tijdens de wedstrijd maakte Millingen geen geweldige indruk. Maar een ongeslagen status blijft voor GVA en volgende wacht de derby met HAVO op de Vijzel. Ook zij hebben na afgelopen seizoen de stap gemaakt naar de 1e klasse en het beloofd weer een mooi duel te worden.