Wederom een nederlaag voor JO19-1

SC Millingen JO19-1

15 februari 2020 14:45

Na de afgelasting van vorige week stond er andermaal een uitwedstrijd op het programma voor JO19-1. Zoals gebruikelijk wanneer we Millingen treffen in de competitie moeten we uit spelen. Hemelsbreed ligt Millingen dusdanig dichtbij dat een bal die Rik op goal schiet, op de Vijzel zou kunnen belanden maar omdat je er in deze tijd van het jaar helemaal om heen moet rijden over Nijmegen doen we er al snel een minuut of 40 over. Aan Doornenburgse zijde ontbraken vandaag Koen, Rik en Roel.

Al in het begin van de wedstrijd, voor er überhaupt een fatsoenlijke kans gecreëerd is gaat het mis voor Wout. Na een op het oog onschuldig duel grijpt hij wederom naar zijn knie. Als de scheidsrechter van vandaag het sein heeft gegeven aan de verzorger en deze naar Wout toe gaat blijkt het al snel foute boel. Gastspeler Thijs komt binnen de lijnen als zijn vervanger. De eerste helft gaat zoals het de laatste tijd veelvuldig gaat bij GVA JO19. Matig veldspel en persoonlijke fouten zorgen wederom voor een achterstand. Nog voor rust weet Millingen tweemaal te scoren. Daarnaast waren er nog enkele mogelijkheden die er gelukkig niet ingingen. GVA stelde er bijzonder weinig tegenover. Grootste gevaar was misschien nog wel een bal van Niels. Onduidelijk was of dit een voorzet of een schot was maar hij kwam uiteindelijk op een ander veld terecht.

Na rust kwamen Wiebe en Youri in de ploeg bij GVA. Hierdoor leek er ook wat meer strijd in te komen. GVA zocht wat vaker de duels op en hier had de thuisploeg het duidelijk moeilijk mee. De scheidsrechter van dienst floot meerdere malen al snel voor een overtreding waarbij het soms goed kijken was naar zijn gebaren om te achterhalen waarvoor hij floot. Langs de kant was er het vermoeden dat de beste man doordeweeks gebarentolk is. Mede door de strijd die geleverd werd kwam GVA wat vaker op de speelhelft van Millingen terecht.

Het offensief leek even tevergeefs toen Jim een gele kaart kreeg gepresenteerd van de scheidsrechter. Naar eerdere waarschuwingen was er nu de gele kaart voor Jim nadat hij er hard in kwam. Toch bleef GVA in de periode met tien man vrij gemakkelijk op de been. Er begonnen zich zelfs wat kansjes voor te doen. Zo was onder andere Wiebe tweemaal dichtbij een doelpunt na een dode spelsituatie. Ook Sam leek een bal binnen te kunnen lopen bij de tweede paal maar deze ging helaas onder hem door.

Een vrije trap van Youri kon nog gekeerd worden door de doelman van Millingen maar Wiebe reageerde attent en wist de bal erna toch achter de doelman te tikken. Millingen had intussen een gele kaart gekregen en stond dus met tien man. Op de klok stond minuut 83 maar aangezien de scheidsrechter bijna de gehele tweede helft met hand op horloge de tijd bijgehouden had die verloren was gegaan aan dat het spel stil lag kwam er ongetwijfeld nog een x-aantal minuten bij waardoor er tijd genoeg was om een gelijkmaker te forceren.

In de slotfase was er weer enig oponthoud door een blessure behandeling en bleven kansen uit. Toen de klok precies op 90 sprong was er een lange bal van Millingen, die natuurlijk ook nog probeerde de wedstrijd in het slot te gooien. Echter werd de bal onderschept door de defensie van GVA waarna er veel ruimte lag voor een counter. Op het moment dat Tieme opendraaide om de lange bal te geven naar een van de aanvallers besloot de scheids dat extra tijd niet nodig was vandaag er werd tot verbazing van veel mensen direct afgefloten.

Het vroege affluiten leverde teleurgestelde reacties op aan de kant van GVA maar uiteindelijk besefte iedereen wel dat er vandaag verloren was door de matige start van het team en niet omdat er op het einde geen tijd bijgetrokken werd. Met 0 punten uit de eerste twee duels is JO19-1 erg matig begonnen aan de voorjaarscompetitie. Volgende week is het carnaval en staan er geen duels gepland. De week erna volgt de volgende ronde in de beker waarin we op bezoek gaan bij AVW. Graag tot dan weer!