Loo 1 (zon) - GVA 1

1 mei 2011 14:00

Roenhorst, G.B.

GVA 1 speelt gelijk in Loo

Ons eerste elftal heeft gisteren in een slechte wedstrijd gelijk gespeeld tegen Loo. De schade viel echter mee want concurrent Warnsveldse Boys verloor uit bij MvR.
Daardoor komt alle spanning op de wedstrijd van komende zondag te staan waarin GVA het thuis opneemt tegen de Warnsveldse Boys. Alleen bij winst zal GVA dan de periodetitel van kampioen RKPSC over kunnen nemen.

De wedstrijd in en tegen Loo was niet goed. GVA kwam niet echt in haar spel en leed veel onnodig balverlies. Gezegd moet worden dat het harde veld het onze mannen niet makkelijker maakte.
Loo liet echter zien de strijd met GVA aan te willen gaan en had het eerste kwartier het betere van het spel. Dit resulteerde nog niet in echte kansen. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg GVA wat meer grip en wat meer druk op de helft van Loo. Hier kwamen wat vrije trappen en corners uit echter nog steeds was er geen echt gevaar. Na een half uur kwam Rob Witjes door vanaf links en hij kreeg de bal voor het doel langs. Helaas kwam Jorg Vermaas een teenlengte te kort om de bal binnen te schuiven en Loo kon uitverdedigen. Vlak voor rust was daar wel het doelpunt. Een corner kwam in tweede instantie voor de voeten van Jorg Vermaas en hij schoot hard binnen. 0-1. Waar GVA dacht en hoopte hiermee te kunnen gaan rusten was de eerstvolgende aanval van Loo direct raak. De bal bleef te lang in het strafschopgebied van GVA rommelen en de speler van Loo schoot binnen. Hierna was het wel rust.
In de tweede helft begon GVA gretig en met meer druk naar voren. Dit resulteerde in kansen maar de scherpte ontbrak volledig. Wissel bij GVA; Joost van Alst verliet het veld voor Ad Drost.
Een grote kans nog voor Jorg Vermaas maar helaas stuitte de bal weg en ging de bal over het doel. Later nog een wissel bij GVA; Rob Peters betrad het veld voor Rick Pruijn.
Het spel golfde op en neer maar langzaam maar zeker kwam aan beide kanten het besef dat het 1-1 zou blijven. Er was nog een scrimmage voor het doel van GVA waarbij Loo dacht te gaan scoren maar dit gebeurde niet door heldhaftig optreden in de GVA verdediging.
Al met al een slechte voetbalmiddag waarin GVA enigszins zwijnt omdat Warnsveldse Boys ook verloren heeft. Deze week aan de slag voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Laten we hopen dat er dan nog twee mogen volgen.