GVA 1 - Warnsveldse Boys 1 (zon)

GVA 1

Warnsveldse Boys 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

8 mei 2011 14:00

Ihtiyar, V.

GVA 1 verliest van Warnsveldse Boys

Ons eerste elftal heeft gisteren met 2-0 van Warnsveldse Boys verloren en is daardoor dus uitgevoetbald in de 5e klasse D. Vooraf werd er nog gehoopt op nacompetitie maar het mocht helaas niet zo zijn.

De wedstrijd werd gistermiddag op gespeeld op een gezellig en zonnig sportpark " de Vijzel " . Dames 1 was kampioen geworden en het 2e elftal was bijna kampioen maar zal nog een beslissingswedstrijd spelen. Uiteraard wilde het eerste elftal ook meedoen met dit feestje. Nacompetitie kon afgedwongen worden door te winnen van Warnsveldse Boys.

De wedstrijd begon scherp en GVA liet direct weten wat het wilde bereiken. Warnsveldse Boys begon wat slapper en daardoor speelde GVA het eerste kwartier veel op de helft van Warnsveldse Boys. De eerste kans was er na een minuut of tien toen Jorg Vermaas vanaf links kon voortrekken. Helaas kon de bal niet worden binnengetikt en kon Warnsveldse Boys uitverdedigen. Daarna kwam Warnsveld ook beter in de wedstrijd en verschenen zij ook vaker voor het doel van GVA. GVA moest al vrij vroeg wisselen. Allereerst was er Jerry Cornelisse die niet fit genoeg bleek te zijn. Hij werd vervangen door Jeroen van de Sant. Even later was daar Danny Milder die een gele kaart had gekregen. Hij werd uit voorzorg gewisseld voor Maarten Bolk. Even later was er nog een kans voor GVA. Op een verre uittrap van keeper Bart Witjes kon Jorg Vermaas door en hij kon de bal terugleggen op de inlopende Joost van Alst. De keeper van Warnsveldse Boys bracht echter goed redding op het schot van Joost. Het werd rust en GVA voelde zich goed alleen baalde dat het niet had gescoord. In de tweede helft werd meer en meer duidelijk hoeveel er op het spel stond. Het spel werd grimmiger en beide partijen wilde zich niet laten kennen. GVA moest echter winnen anders stond het sowieso met lege handen. De verdediging van Warnsveldse Boys bleef echter stug staan. Ad Drost verving Joost van Alst. Even later kwam daar de grootste kans van de wedstrijd voor Jorg Vermaas. Op een voorzet van Frank Peters draaide hij goed weg en stond alleen voor de keeper. Waar iedereen op sprong ging zijn inzet helaas over het doel. De tijd begon te dringen en GVA moest scoren. Daardoor werden er wellicht teveel risico's genomen en de eerste counter van Warnsveldse Boys was direct raak. GVA moest doorgaan en hopen op een wonder. Even later kreeg het nog een tik. Uit een corner van Warnsveldse Boys werd het 0-2. De manier waarop typeert het seizoen van GVA. Martijn Vernooij kopt de bal weg, deze komt op de rug van een Warnsveld speler en verdwijnt in het doel. Vlak daarna werd het spel grimmiger en had het weinig meer met voetbal te maken. GVA kreeg nog een penalty maar deze pakte de keeper van Warnsveldse Boys ook goed. Toen de stofwolken waren opgetrokken gingen de kopjes van de GVA spelers omlaag en moeten we de Warnsveldse Boys feliciteren. Voor GVA komt een seizoen ten einde waar men toch meer van had gehoopt. Echter, men is gewoon niet constant genoeg geweest op de momenten dat het moest. Namens de gehele selectie bij deze een oprecht dankjewel voor alle supporters die er altijd voor ons zijn. Zowel uit als thuis. Dit wordt ontzettend gewaardeerd en volgend seizoen zijn er weer nieuwe kansen voor onze mannen. Dit zal zijn met een nieuwe trainer, Berry Arends. Fred Razing vertrekt naar SV De Trekvogels en daar wensen we hem het allerbeste toe en we bedanken hem voor drie leuke jaren.