Be Quick Z. 1 (zon) - GVA 1

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

10 april 2011

GVA 1 beleeft een totale off day

In de race richting nacompetitie heeft GVA 1 dure punten gemorst. Uit tegen Be Quick Zutphen werd verloren met 2-1. Helaas voor onze mannen was de eindstand nog terecht ook.
GVA begon de wedstrijd vol vertrouwen gekeken naar de reeks die de laatste weken is neergezet. Door het zonnetje en een heerlijk kunstgrasveld hadden onze mannen er eigenlijk gewoon heel veel zin in.
Echter, na een vrij goed en scherp begin bleek al snel dat het toch wat lastiger ging worden vandaag. Veel mensen van GVA hadden het niet, tel daarbij op het gretige Be Quick Zutphen, een Jabulani strandbal en een wat warrige scheidsrechter en het is compleet. GVA had wellicht wat meer balbezit maar combineerde niet goed genoeg om door te dringen tot het doel van Be Quick. Be Quick kwam er diverse malen gevaarlijk snel uit en voelde zelf ook, naarmate de eerste helft vorderde, dat er wat te halen was vandaag. De eerste grote kans was echter nog voor GVA. Alhoewel, het kwam niet tot een kans omdat Jorg Vermaas opzichtig aan de grond werd getrokken. De mooie pass kwam van Lars Cornelissen. De scheidsrechter wuifde het echter weg. Net toen men dacht met 0-0 de rust in te gaan kwam er nog een corner voor Be Quick. Deze kwam voor het doel van Bart Witjes en Bart kwam zijn goal uit om de bal weg te stompen. Bart miste de bal en deze viel bij een speler van Be Quick op het hoofd en verdween naast de goal. Waar GVA dacht aan een doeltrap gaf de scheidsrechter een penalty wegens een overtreding van onze keeper. Deze werd benut door Be Quick al zat Bart er nog met een handje aan.
Zo ging GVA de rust in en men wilde de 2e helft gas gaan geven om hier een en ander recht te zetten. Lars Cornelisse verliet het veld voor Rob Witjes. Met een extra aanvaller erbij wilde GVA direct orde op zaken stellen. Dit resulteerde in eerste kwartier na rust waarin GVA wat gevaarlijker werd. Echter, in de afronding had de goed spelende keeper van Be Quick vaak een antwoord of GVA was gewoon niet scherp genoeg. Aan de andere kant bleef Be Quick ook nog gevaar stichten. Even later weer wissels bij GVA. Joost van Alst en Danny Milder werden vervangen door Jeroen van de Sant en Ad Drost. GVA begon toch wat gevaarlijker te worden en na wat eerder gemiste kansen wist Jorg Vermaas 1-1 maken. Alex Vernooij kwam op rechts door en gaf de bal voor. Jorg kon binnen knikken. Eigenlijk kreeg GVA nu een gevoel dat men toch een beetje het geluk had om ook slechte wedstrijden naar zich toe te trekken. Echter, de eerste counter vlak na de 1-1 van GVA werd goed uitgespeeld door Be Quick en was wederom raak. Met nog 2 minuten te spelen wist GVA nu genoeg...Direct vanaf de aftrap was er nog bijna een spektakelstuk. De keeper van Be Quick liep terug naar zijn goal na het vieren van de 2-1. Vanaf de aftrap schoot Jorg Vermaas direct op goal. De bal was strak en was zeker onder de lat verdwenen. Echter, de keeper kon hem er nog overheen tikken. Dit was het laatste wapenfeit. De teleurstelling was groot bij de mannen maar de conclusie is dat we het gewoon niet hadden vandaag. Het was te slap en teveel mensen speelden onder hun niveau. Aanstaande zondag moet men er weer staan. Dan komt de Sprinkhanen op bezoek en we hoeven niet uit te leggen wat het belang is van deze wedstrijd. Uiteraard een bedankje voor de supporters die vanuit Doornenburg meegereisd waren. Helaas hebben we niet veel moois kunnen laten zien dus dat hopen we zondag goed te maken.