GVA 1 - Sprinkhanen 1 (zon)

GVA 1

Sprinkhanen 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

17 april 2011

GVA 1 en Sprinkhanen delen de punten

Ons eerste elftal heeft gisteren met 0-0 gelijkgespeeld tegen de Sprinkhanen uit Nieuw-Dijk. Waar de puntendeling terecht was gekeken naar het wedstrijdbeeld zullen beide de ploegen het gevoel overhouden dat ze wellicht toch nog 3 punten hadden kunnen pakken.
Allereerst moeten we een compliment maken aan onze " greenkeepers ". Waar het hoofdveld door het weer en door het drainagesysteem wat hard was de laatste weken hebben zij vanaf donderdag het veld gesproeid waardoor dit een stuk beter bespeelbaar was. Complimenten!
De wedstrijd begon aftastend, beide ploegen hebben respect voor elkaar en dat resulteerde in een afwachtende houding van beide ploegen. De eerste kans was er wel voor GVA al vrij vlot. Na een afgeslagen actie speelde een verdediger van Sprinkhanen terug op zijn keeper. Deze indirecte vrije trap vanaf een meter of 7 werd door Rob Witjes in de massaal opgestelde muur geschoten. GVA speelde in een wat andere samenstelling dan de afgelopen weken door schorsingen van Dave Mom en Jorg Vermaas. Hierdoor kon Rob Witjes wel zijn rentree maken na wat blessureleed en dit deed hij uitstekend. Vanaf links bleek hij een plaag te zijn voor de Sprinkhanen verdediging. De eerste helft bleek echter toch teveel een schaakspel en beide ploegen hebben geen echte kansen gehad. Na de rust werden de spelers wat vrijer en dit resulteerde in meer gevaar over en weer. De eerste grote kans voor GVA was in de 55e minuut. Na een onderschepte doeltrap kon Rob Witjes de bal over de laatste verdediger heen spelen waardoor Joost van Alst alleen op de keeper door kon. Helaas belandde zijn inzet op de paal en werd het een doeltrap. Ook de Sprinkhanen werden gevaarlijker, zo werd een afgeslagen corner strak op goal geschoten maar gelukkig tegen de rug van een verdediger. Even later werd een schot op goal goed gepakt door Bart Witjes en deze tikte hem via de lat eruit. Aan GVA kant werd Joost van Alst vervangen door Ad Drost. Dezelfde Ad Drost kreeg vlak daarna ook een goede mogelijkheid. De bal werd vanaf links voorgegeven door Rob Witjes en Adje kwam een kuif te kort om de bal binnen te koppen. Rob Peters betrad het veld voor Rick Pruijn en even later kwam Thomas Bolk het veld in voor Frank Peters. Er zou nog een hachelijk moment komen in het strafschopgebied van GVA. De bal kwam vanaf links het strafschopgebied in en 3 GVA verdedigers stapten te laat uit. Hierdoor kwam de Sprinkhanen spits vanaf rechts alleen voor keeper Bart Witjes. Zijn inzet ging echter naast het doel. Al met al zal het voor het publiek een aantrekkelijke wedstrijd zijn geweest. Dit kwam door de spanning die er op zat maar ook door de beleving binnen beide teams. Vervolgens hoorden we nog dat Warnsveld punten had verspeeld bij Steenderen. Daardoor krijgt GVA nog 2 hele belangrijke wedstrijden om er voor te zorgen dat het seizoen nog met een toetje afgesloten kan worden. Eerst kunnen we nog eitjes zoeken met Pasen om vervolgens op 1 mei de uitwedstrijd tegen SV Loo te spelen.