Babberich/Liemers B1 - GVA JO17-1

B-Junioren (najaar), B1, 3e klasse 09

10 september 2011 12:45

SV Babberich/Liemers B1G - GVA B1  1-5

9 sep. Vandaag was de competitiestart voor de jongens van de B1, na 2 verliespartijen in de beker was het vandaag zaak om te laten zien dat we toch echt wel kunnen voetballen. Jammer genoeg is de ziekenboeg al aardig groot want Sepp, Job, Emiel en Mick konden niet starten vanwege blessures. Een geluk voor ons de A was vrij en Milan had wel zin om mee te doen met de B. We mochten vandaag op bezoek in Babberich en het weer zat mee. Het was zelfs wat te warm, maar daar lieten we ons niet door kennen. De jongens van de B begonnen goed aan de wedstrijd, er werd geprobeerd om van achteruit op te bouwen en iedereen hield zijn positie goed. We kregen veel kansen en wisten ook te scoren. Stan maakte een mooie 1-2 door het midden met Brandon en scoorde de 0-1. Niet veel later was het Brandon die aan de linkerkant vrij gespeeld werd en die zorgde voor de 0-2. Babberich begon de wedstrijd met 10 man, omdat ook zij last hadden van blessures en na 20 minuten kwam er een speler bij zodat het gewoon 11 tegen 11 werd. Vlak voor rust kreeg Babberich één kans en dit werd mooi afgemaakt door de rechtsmidden, precies in de kruising onhoudbaar voor Bas Schaars. We gingen met 1-2 de rust in en we wisten dat we er nog niet waren.

In de tweede helft bleven we goed voetbal spelen de bal werd goed rond getikt en in de ploeg gehouden, soms zelfs zo goed dat we voorin niet aan doelpunten dachten, maar aan balbezit. Toch kwamen er kansen en was het Yoshi die goed diep gestuurd werd en met zijn rechterbuitenkant de keeper passeerde. Niet veel later deed Brandon hetzelfde ook hij ging diep en wist de bal langs de keeper op te krijgen 1-4. We bleven goed voetballen en kregen eigenlijk geen kansen meer tegen, Nouk die net was ingevallen wist een schot van Yoshi die eerst nog gered werd door de keeper in de rebound in de hoek te schieten en hij zorgde zo voor de 1-5. Dit was ook de einduitslag en de eerste 3 punten zijn binnen volgende week en die week erop zijn we vrij dus we kunnen er lang van genieten.