Zutphania 1 (zon) - GVA 1 (zon)

Zutphania 1 (zon)

... (e.d.)
Ad Drost (intikker)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

25 september 2011 14:00

Veeneman, M.

Na enige tijd van afwezigheid bij deze weer een verslag van onze verslaggever. Het is nog niet zeker of dit elke week gaat gebeuren maar misschien kunnen we dit binnen het team wel verdeeld krijgen.

GVA 1 is de competitie met een valse start begonnen. Allereerst de 0-0 tegen Dierensche Boys en het verlies bij Westervoort. Tegen Rijnland werd de eerste overwinning gepakt en gistermiddag werd ook Zutphania verslagen.

Trainer Berry Arends heeft wat minder keuzemogelijkheden door langdurige blessures van Dave Mom, Rick Pruijn en Joost van Alst. Verwachting is dat deze drie over 3 a 4 weken weer aansluiten bij het team. Erik Peters was voor deze wedstrijd ook niet beschikbaar wegens een enkelblessure maar de verwachting is dat hij volgende week weer beschikbaar is. Echter, als mensen geblesseerd zijn staan andere mensen op en daar mogen we als vereniging trots op zijn!

GVA begon de wedstrijd wat aftastend. Men wist niet goed wat er van Zutphania verwacht kon worden. Het spel golfde op en neer en was vooral slordig van beide kanten. De eerste kans was voor Zutphania maar de inzet van de rechterbuitenspeler ging ruim over het doel van Bart Witjes. De eerste kans voor GVA na 20 minuten was wel raak ! Alex Vernooij kwam door en was sneller dan zijn tegenstander. Hij faalde niet alleen voor de keeper en bracht GVA op voorsprong. Deze goal zorgde dat GVA rustiger en beter ging voetballen. Er werd gecombineerd en met name op het middenveld werd de slag gewonnen. De 2-0 viel nog niet en dat kwam met name door onzorgvuldigheid in de eindpass zoals al vaker dit seizoen. Gelukkig kwam Jorg Vermaas later voor het doel en in een scrimmage schoot de verdediger van Zutphania in eigen doel. We gingen rusten met een 2-0 voorsprong.

In de rust geen omzettingen in het elftal van GVA. Na de rust begon GVA wat slordig maar na 10 minuten kwamen we weer in het spel. Kansen volgden maar werden helaas niet benut. Net toen Zutphania dacht wat terug te kunnen doen was daar de 3-0 gescoord door Frank Peters. Middels een goede combinatie in de 16 kon hij eenvoudig afronden. Vlak daarna scoorde GVA de 4-0. Er ontstond ruimte en Sander Vernooij kwam alleen voor de keeper. Hij faalde niet. Even later daarna kon Alex Vernooij alleen door op de keeper. Hij werd echter gevloerd en de verdediger van Zutphania kon inrukken met zijn tweede gele kaart. Enkele omzettingen bij GVA: Jerry Cornelisse voor Sander Vernooij, Nico Otten voor Frank Peters en Luuk Scholten voor Rob Witjes. Tegen 10 man zou GVA het makkelijker moeten krijgen maar Zutphania ging met 10 man makkelijker voetballen. Dat kwam wellicht ook doordat GVA even zoekende was door de omzettingen. Een overtreding van Nico Otten op de rand van het strafschopgebied werd bestraft met geel. De daaropvolgende vrije trap werd hard ingeschoten door de Zutphania speler. 4-1. In de hierop volgende periode creëerde GVA kans op kans en had de score ruim uit kunnen vallen. Er werd daarentegen nog maar 1 keer gescoord. Adje Drost mocht binnenschuiven op aangeven van Danny Milder. 5-1. Later nog een ongelukkig moment voor Nico Otten. Een overtreding op het middenveld werd bestraft met geel en dit was zijn tweede. Ook hij mocht inrukken.

Al met al een overwinning die terecht is. Er zijn altijd aandachtspunten maar daar hebben we ook trainingen voor. Aanstaande zondag speelt GVA thuis tegen Carvium, vervolgens uit naar SDZZ om vervolgens twee weken vrij te zijn. Uiteraard bij deze ook de supporters bedankt voor hun aanwezigheid.