GVA 1 (zon) - Carvium 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Carvium 1 (zon)

Rob Witjes (intikker)
Jorg Vermaas (intikker)
Ad Drost (penalty)
Ad Drost (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

2 oktober 2011 14:00

Hakvoort, R.F.J.M.

Ons eerste elftal heeft gistermiddag een 6-1 overwinning geboekt in de wedstrijd thuis tegen Carvium.

Op een zonnig sportpark “ de Vijzel “ waren alle spelers al vroeg aanwezig. Er werden namelijk selectiefoto’s genomen en daarnaast was er de officiële uitreiking van de wedstrijdkleding van de nieuwe hoofdsponsor All-bouw. Vervolgens hebben onze spelers even bij het tweede elftal kunnen kijken om na een broodje door te gaan naar de wedstrijdbespreking.

Trainer Berry Arends begon de wedstrijd in de dezelfde samenstelling als vorige week uit tegen Zutphania. Wel had hij al meer keuzes dan vorige week in zijn selectie. Erik Peters was weer wedstrijdfit en tevens was Joost van Alst fit genoeg om in de wissel te starten. Dave Mom, Rick Pruijn en Nico Otten zullen nog even geduld moeten hebben maar ook zij zijn op de weg terug.

De wedstrijd begon van GVA kant wat slap. Misschien kwam dit door het warme weer maar in het eerste kwartier was Carvium scherper en de bezoekers kregen ook twee kansen. Deze werden gelukkig niet benut. De eerste kans van GVA was wel direct raak. Jorg Vermaas kon na een individuele actie vanaf rechts de bal voortrekken. Rob Witjes was attent bij de eerste paal en tikte binnen. Vlak daarna direct een grote kans voor Alex Vernooij na een strakke pass van Lars Cornelissen. Het lobje van Alex ging echter naast het doel. Vlak daarna werd Frank Peters vrijgespeeld aan de rechterkant. Hij trok de bal voor op Jorg Vermaas. De kopbal van Jorg werd goed verwerkt door de keeper van Carvium maar in de rebound was Alex Vernooij attent. 2-0. GVA bleef voetballen en mede door het warme weer vloeiden de krachten van Carvium weg. De 3-0 van GVA volgde vlak daarna en dit was er een waar trainer Berry Arends en assistent Jeroen van de Sant enthousiast van werden. Een aanval die begon met een inspeelpass van Danny Milder, Sander Vernooij kaatste en Frank Peters trok de bal ineens voor op de inlopende Jorg Vermaas die binnentikte. 4 maal 1 keer raken en het was kassa. Vlak voor rust was er ook nog de 4-0. Alex Vernooij werd onrechtmatig gevloerd en er volgde een strafschop. Deze werd goed benut door Ad Drost.

In de rust liet pupil van de week Niels van Kol even aan Jerry Cornelisse en Joost van Alst zien hoe je moet latjetrappen. De pupil won ruimschoots van de selectiespelers.

Lars Cornelissen bleef achter in de kleedkamer en Erik Peters was zijn vervanger. Helaas begon GVA de tweede helft wederom wat slap. Misschien door het warme weer of door de voorsprong maar Carvium had de kansen. Na een minuut of 10 viel dan ook de 4-1. Een voorzet van rechts werd door de Carvium speler achter het standbeen binnen getikt.

Toen was GVA weer bij de les en werd er weer wat beter gevoetbald. De 5-1 van Sander Vernooij kwam gelegen. Een binnentikker na een voorzet vanaf rechts. Vlak daarna liet trainer Berry Arends Joost van Alst zijn rentree maken. Hij kwam in het veld voor Jorg Vermaas. GVA ging de wedstrijd uit voetballen en hield de bal in de ploeg. De tegenstander was moe gestreden en beide ploegen waren toe aan het einde. Er viel nog wel een goal. Na een combinatie op het middenveld met Joost van Alst kon Ad Drost vanaf randje zestien binnenschuiven. Daarna nog enkele voorzetten van Erik Peters vanaf links maar deze werden helaas niet verzilverd.

Al met al een terechte overwinning en bij vlagen werd er door GVA erg goed gevoetbald. Volgende week speelt de ploeg uit tegen SDZZ in Zevenaar en daarna is men twee weken vrij van de competitie.