SDZZ 1 (zon) - GVA 1 (zon)

SDZZ 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Ad Drost (scrimmage)
Jorg Vermaas (intikker)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

9 oktober 2011 14:00

Schipperheijn, F.Th.G.

GVA zet goede reeks voort

Zondag hebben de mannen van GVA goede zaken gedaan door in Zevenaar met 4-0 van SDZZ te winnen. We begonnen in dezelfde opstelling als tegen Carvium, alleen Lars die last had van een liesblessure kon niet meedoen en zo kreeg Erik Peters de kans om zichzelf op het midden te bewijzen.

We begonnen de wedstrijd gretig en dat was ook aan het spel te zien. De ballen werden snel afgepakt, maar ook vaak weer slordig verloren. Na een kwartier kwam er meer rust in het spel en gingen we echt op zoek naar de openingstreffer. Het was Rob "het kanon" Peters die de ploeg op sleeptouw nam en met een knal vanaf 30 meter de keeper in de linkerhoek wist te verrassen. Het was Rob zijn eerste competitiedoelpunt voor GVA 1, hij was al bijna vergeten hoe hij moest juichen. De ban was gebroken en we gingen op zoek naar een tweede goal. Wederom was het Rob Peters die met een goede pass Alex Vernooij in stelling bracht hij sneed vanaf links naar binnen en wist de bal netjes in de rechterhoek te schieten. Vlak voor rust maakte Alex een actie in het 16 metergebied en werd hij gehaakt door de tegenstander dus een penalty. Ad Drost ging achter de bal staan en schoot de bal in de rechterhoek, waar de keeper al 5 minuten lag, gelukkig wist Ad in de rebound de keeper als nog te passeren en kon hij de 3-0 binnen tikken. Met deze stand gingen we de rust in.

In de tweede helft kwam Joost er in voor Rob Witjes en we probeerden om in de tweede helft het doelsaldo wat op te krikken, maar dit wilde niet echt lukken. Vaak was de eindpass net niet goed genoeg en Alex die een paar keer op snelheid doorkwam stuitte jammerlijk steeds op de keeper die zich voor de bal gooide. We wisten na 20 minuten nog wel te scoren. Ad schoot een bal op doel waar de keeper moeite mee had om te verwerken en Jorg was er snel bij om de rebound binnen te tikken. Er waren nog wat wisselingen in het team. Jerry en Luuk kwamen in het veld en Frank en Alex gingen eruit. Echte kansen werden er niet meer gecreëerd en na 90 minuten blies de scheids voor het einde. 4-0 in een wedstrijd waarin Bart Witjes vrij weinig te doen kreeg en het in de eerste helft eigenlijk al beslist was. We willen het GVA publiek weer bedanken voor de steun. Dinsdag 18 oktober en 25 oktober spelen we twee oefenwedstrijden tegen Bataven en Rheden. Wegens twee vrije weekenden is de volgende competitiewedstrijd pas op 30 oktober in en tegen Loo, waarin de mannen moeten laten zien dat ze echt een goede reeks kunnen neerzetten.