Westervoort B2 - GVA JO17-1

B-Junioren (najaar), B1, 3e klasse 09

8 oktober 2011 14:30

Westervoort B2 - GVA B1  2-2

8 okt. Na 2 wedstrijden gewonnen te hebben mochten de jongens van de B1 vandaag in Westervoort laten zien waar ze horen te staan. De wedstrijd begon rommelig er was veel balverlies en Westervoort had de betere kansen. Er werd veel de lange bal gezocht, we waren zwak in de duels  en we konden niet goed in balbezit blijven. Toch kwam Yoshi door via links en hij werd neergehaald in de 16, dus penalty. Stan ging erachter staan, maar schoot de bal jammer genoeg naast. Niet veel later kwam Westervoort bij ons in de 16 en ook hier werd een overtreding begaan, dus ook penalty. Westervoort wist de kans wel te benutten en het werd 1-0. Vlak voor rust kwam Westervoort aan de rechterkant door en werd het 2-0.

In de rust wist GVA dat er uit een ander vaatje getapt moest worden om de zege binnen te halen. Toch bleef het spel moeizaam gaan, maar naarmate de tweede helft vorderde werd GVA steeds meer de bovenliggende partij. De verdediging liet weinig door en op het middenveld werd de bal vaker overgespeeld, waardoor we kansen konden gaan creëren. Met Hidde en Nouk aan de zijkanten voorin leek er meer gevaar te komen bij GVA en we gingen op zoek naar de aansluitingstreffer. Die kwam er ook Yoshi kwam door via rechts en gaf de bal goed af op Nouk die de bal kon binnen schieten 2-1. De jongens kregen door dat er nog wat te halen viel en gingen vol voor de gelijkmaker.

Aan de rechterkant gaf Hidde de bal op Stan die met een schitterende passeerbeweging zijn tegenstander voorbij ging en de bal via de binnenkant van de paal binnen schoot 2-2. Dit was ook de einduitslag en zo konden de jongens toch nog met een opgeheven hoofd het veld verlaten. Volgende week komt Groessen bij ons op bezoek als we er dan voor zorgen dat we gelijk scherp beginnen moet er toch weer een overwinning in zitten.