Loo 1 (zon) - GVA 1 (zon)

Loo 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Jorg Vermaas (intikker)
Joost van Alst (intikker)
Jorg Vermaas (vrije trap)
Ad Drost (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

30 oktober 2011 14:30

Zwaaij, F.X. van

Onze mannen hebben gistermiddag goede zaken gedaan door te winnen in de uitwedstrijd tegen SV Loo.

Er stond wat spanning op het duel want beide ploegen stonden gelijk op de ranglijst. Daarnaast was de wedstrijd van gisteren de eerste van vier belangrijke wedstrijden op de agenda.

GVA begon het duel goed en speelde goed voetbal. Loo was eigenlijk nog niet voor de goal van GVA geweest toen Jorg Vermaas voor de 0-1 kon aantekenen.

Een ingooi werd goed gekaatst door Sander Vernooij op Erik Peters. Deze passeerde in zijn aanname al zijn directe tegenstander om vervolgens strak voor te geven op de inlopende Jorg Vermaas.

Dit was een goede start voor GVA. Nadeel was dat Loo na deze goal wat uit zijn schulp kroop. GVA kon echter goed weerstand bieden maar ging zelf wat slordiger voetballen.

Helaas kreeg het hiervoor de deksel op de neus. Een inschattingsfout in de verdediging zorgde ervoor dat de bal voor de voeten van de spits van SV Loo viel. De eerste kans was direct raak. 1-1.

Dit gaf GVA vervolgens weer een duwtje in de rug en men pakte het weer wat beter op. Helaas resulteerde het nog niet in doelpunten in de eerste helft.

In de tweede helft deed trainer Berry Arends 1 omzetting. Sander Vernooij verliet het veld voor Joost van Alst. GVA begon de tweede helft goed en deed weer wat het moest doen. Er werd gevoetbald en er kon meer druk op de helft van SV Loo worden gezet. Nog geen echte kansen maar GVA was de bovenliggende partij. In de 63e minuut was daar de bevrijdende 1-2. Jorg Vermaas kwam door op rechts. Zijn eerste voorzet werd nog geblokkeerd maar in de rebound kon hij alsnog strak en laag voor geven. Bij de 2e paal kon Joost van Alst intikken. Daarmee werd een tik uitgedeeld aan SV Loo en GVA bleef doorgaan. Er kwam meer gevaar en met name Alex Vernooij bleek met individuele acties een plaag voor de SV Loo verdediging. Hij werd onrechtmatig gevloerd ter hoogte van de 16-meter lijn. De vrije trap werd benut door Jorg Vermaas. Al zag de muur van SV Loo er niet helemaal goed uit. Even later nog een hoogtepuntje van onze linksback Rob Peters die met een simpel hakballetje Lars Cornelissen vrij speelde. Chapeau ! Frank Peters kwam binnen de lijnen en verving Rob Witjes. Vervolgens kwam er nog een vierde doelpunt. Wederom Alex Vernooij werd gevloerd, dit maal in het strafschopgebied. De penalty werd gegeven en Ad Drost kwam al vol vertrouwen aanlopen om zijn zoveelste penalty van dit seizoen te benutten. 1-4. Al met al een terechte uitslag gezien het beeld van de wedstrijd. Na de 1-0 voorsprong maakten onze mannen het zichzelf nog wel even lastig. Dat is weer een aandachtspuntje richting de wedstrijd van aanstaande zondag. Thuis tegen Be Quick Zutphen. Een mooi affiche gekeken naar de huidige stand in de competitie.

Nog even een kleine vermelding voor wat betreft het gehaktballenklassement van de 5e klasse D. Hierin heeft SV Loo gisteren erg goede zaken gedaan en zij staan zeker in de top 3.

Dan uiteraard, zonder gekheid, een bedankje voor de vele supporters vanuit Doornenburg. We hopen ze aanstaande zondag allemaal te zien thuis tegen Be Quick Zutphen.