GVA 1 (zon) - Be Quick Z. 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Be Quick Z. 1 (zon)

Jorg Vermaas (schot)
Ad Drost (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

6 november 2011 14:00

Christian, J.F.

Het was de topper in de 5e klasse D. Koploper Be Quick uit Zutphen kwam op bezoek bij nummer twee GVA.

Het weer was goed om te voetballen en het sportpark was afgeladen vol. Een heerlijke sfeer voor deze wedstrijd.

GVA begon furieus aan de wedstrijd. Er was scherpte alom en men zette vol druk op Be Quick Zutphen. Het spel golfde op en neer maar GVA was gevaarlijker en had meer balbezit.

Dit resulteerde in wat kansen en corners voor GVA maar nog niet in doelpunten. Be Quick kwam enkele malen ook gevaarlijk naar voren. Vaak na een afgeslagen aanval van GVA konden ze met de snelle en behendige spitsen goed counteren. De verdediging van GVA maakte echter geen fouten en gaf weinig tot niks weg.

De daaropvolgende aanval na een minuut of 12 was wel raak. Na een combinatie met Lars Cornelissen kwam Jorg Vermaas door op links. Hij kapte zich vrij en speelde Joost van Alst aan. Deze kon aannemen en haalde verwoestend uit. 1-0. De ontlading was groot bij GVA maar men ging door. Wederom een aanval waarbij Alex Vernooij een goede actie in huis had. Hij kon Joost van Alst inspelen die wegdraaide bij zijn tegenstander en de bal breed kon leggen op Jorg Vermaas. Deze maakte geen fout en schoof de bal onder de keeper door. 2-0. GVA was los en combineerde er heftig op los. De gretigheid bleef enorm ook bij deze 2-0 voorsprong. Erik Peters kwam door en speelde Alex Vernooij in. Deze hield goed zijn man af maar de Be Quick verdediger bracht hem onrechtmatig ten val. Een terechte penalty werd gegeven door de, uitstekend fluitende, scheidsrechter. Ad Drost, die dit seizoen nog geen penalty heeft gemist, kwam al weer vol vertrouwen aanlopen. Ook hij faalde niet en bracht de stand op 3-0. Wat een luxe voor GVA. Had Be Quick dan niets in te brengen ? Jawel, Be Quick heeft een aantal uitstekende spelers in zijn gelederen alleen het wist geen echte kansen te creëren. Gevaar kwam van schoten buiten de zestien meter en daar stond altijd nog Bart Witjes in de goal voor wie de 0 een heilig nummer is. Met een stand van 3-0 gingen we rusten.

Na de rust begon Be Quick fel en scherp. Men had zich in de rust herpakt en wilde uiteraard laten zien dat ze niet voor niets op de koppositie staan. GVA werd de eerste 10 minuten iets teruggedrongen door Be Quick. Er kwamen wat kansen en corners maar nog steeds geen echt gevaarlijke momenten. Een vrije trap vanaf randje 16 werd door de Be Quick speler over de GVA muur heen geschoten maar Bart Witjes bracht uitstekend redding. Vervolgens pakte GVA de draad weer op. Frank Peters kwam door op rechts en trok de bal strak voor. Kleinste man van het veld, Erik Peters, kopte in met een klassieke snoekduik. Helaas bracht de Be Quick keeper goed redding.  Even daarna een wissel aan de kant van GVA. Joost van Alst verliet het veld voor Rob Witjes.

Het was nog een minuut of 20 te gaan en de storm van Be Quick was weer even gaan liggen. Het niveau van de wedstrijd ging wat omlaag en GVA wilde hem goed uitvoetballen. Er waren nog wat irritaties tussen de spelers van Be Quick en GVA maar de scheidsrechter had het goed onder controle. Rob Witjes liet zich helaas nog even van de wijs brengen door de Be Quick verdediger en moest inrukken met een rode kaart. Een smetje op deze mooie wedstrijd. Laatste hoogtepunt van de wedstrijd was een kans van Frank Peters. Hij pikte een afgeslagen bal op en liep door richting de keeper. Hij schoot met alle kracht die hij in zich had maar de bal spatte uiteen op de paal. Vervolgens vond de scheidsrechter het welletjes en hij floot af.

Gejuich aan de GVA zijde barste los. De overwinning is over de gehele wedstrijd gezien meer dan terecht en GVA staat nu op de positie waar het wil staan.

De vele toegestroomde supporters gaven hun blijk van waardering en ook in de kantine bleef het lang onrustig…..

We kunnen genieten van de overwinning maar dinsdag gaat de knop weer om.

Aanstaande zondag komt oude bekende, VV Sprinkhanen, op bezoek in Doornenburg. Wederom een hele belangrijke wedstrijd waarin punten gepakt moeten worden zodat de overwinning van gisteren echt waarde heeft.

Er zijn trouwens nog foto's gemaakt van de wedstrijd en het feestje in de kantine. Deze zijn te vinden op: