GVA 1 (zon) - Sprinkhanen 1 (zon)

Sprinkhanen 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

13 november 2011 14:00

Perdaan, B.M.C.

GVA 1 - Sprinkhanen eindigt zoals het begon

Gistermiddag hebben onze mannen de wedstrijd tegen de Sprinkhanen beëindigd met de brilstand 0-0.

Het was een wedstrijd met meerdere gezichten en ongetwijfeld zullen beide partijen het gevoel hebben gehad dat ze drie punten hadden kunnen pakken.

De wedstrijd zelf was eigenlijk niet om aan te zien. Er hing een dikke mist op sportpark “ De Vijzel “ en GVA heeft de gehele wedstrijd niet haar niveau van de afgelopen weken kunnen halen.

In het begin van de wedstrijd begon GVA vol goede moed. De opstelling was ongewijzigd ten opzichte van vorige week en GVA was nu de trotse koploper.

Sprinkhanen kwam echter ontzettend gemotiveerd uit de startblokken en het was direct duidelijk waar zij voor kwamen. Met strijd en beleving het spel van GVA ontregelen.

Daarvoor werd alles uit de kast gehaald en dit zorgde voor frustraties over en weer en langs de zijlijn.

Het zorgde er ook voor dat het een ontzettend onaantrekkelijke wedstrijd werd. Veel duels vonden plaats op het middenveld en het spel lag regelmatig stil. Sprinkhanen was wellicht deze eerste helft wat gevaarlijker en kwam er vaker uit dan GVA. Dit heeft echter niet in echte kansen geresulteerd. Wel was men enkele malen gevaarlijk met voorzetten vanaf de zijkant. De verdediging van GVA bleek echter, zoals vaker dit seizoen, erg betrouwbaar. GVA kreeg nog wel een grote kans in de eerste helft vlak voor rust. Joost van Alst kon door richting de keeper maar maakte met de verdediger in zijn rug de verkeerde keuze. Het resultaat was een zwakke lob die naast ging.

De tweede helft pakte GVA het gelukkig wat beter op. Deze zwakke eerste helft moeten we ook snel vergeten. GVA begon wat beter te combineren en kreeg een goede mogelijkheid middels een vrije trap van Jorg Vermaas. Enkele schoten vanaf de 16 meter volgden maar het ontbrak aan precisie en doelgerichtheid. Helaas bleef het spel onvriendelijk en de scheidsrechter ging ook gele kaarten uitdelen. Zoals altijd is het moeilijk om objectief te blijven wanneer het gaat om de kaarten die de scheidsrechter uit deelt maar we hebben het te accepteren. Van de 8 gele kaarten gingen er 6 naar GVA zijde. Gevolg hiervan was dat GVA op een gegeven moment zelfs met 9 man kwam te staan aangezien Lars Cornelissen en Alex Vernooij beide twee keer geel kregen. Ook tegen 9 man wist Sprinkhanen er echter niet voetballend uit te komen en was GVA soms nog best gevaarlijk. Helaas leverde het ook GVA geen echte kansen op. Met een beetje geluk had GVA zelfs nog 3 puntjes kunnen pakken. De laatste kans van de wedstrijd was nog voor Danny Milder. Hij kon inkoppen na een vrije trap maar de inzet ging helaas net over het doel.

Al met al is de 0-0 een terechte uitslag. Er gebeurde een hoop binnen het veld en langs de lijn en lang niet alles kon door de beugel. Echter, aan het eind van de rit moeten we concluderen dat we vandaag voetballend niet onze beste wedstrijd hebben gespeeld. Veel jongens hadden het gewoon niet.  Waar wel wat voor te zeggen is dat elke speler keihard is blijven werken ondanks dat het voetballend niet lukte.

Door de uitslagen in andere wedstrijden is Be Quick op dit moment op doelsaldo de koploper. Volgende week wordt de periode beslist en daar heeft Be Quick op dit moment de beste papieren voor.

Voor GVA is het zaak volgende week uit tegen Steenderen weer lekker ons niveau te halen en door te gaan met de reeks die we hebben neergezet.

Daarnaast langs deze weg uiteraard een bedankje voor de supporters die ondanks de kou, mist en het slechte voetbal toch zijn gebleven. We hopen ze snel iets moois terug te kunnen geven.