Steenderen 1 (zon) - GVA 1 (zon)

Steenderen 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

20 november 2011 14:00

Bozdag, A.

Ons eerste elftal heeft gisteren een terechte overwinning geboekt in en tegen Steenderen. Daarnaast bleek achteraf dat we ook nog eens de periodetitel op doelsaldo hebben gepakt. We hadden er stille hoop op maar gingen er eigenlijk niet van uit. Dat maakte het nog mooier.

Allereerst de wedstrijd. Na de wedstrijd tegen Sprinkhanen waar we wat minder speelden was het belangrijk om snel de draad weer op te pakken met goed voetbal. GVA begon gretig en met veel positiewisselingen. De eerste kans was echter voor Steenderen. De rechterspits kwam door via de zijkant. Keeper Bart Witjes in samenwerking met Martijn Vernooij brachten echter redding. Dit bleek ook de laatste kans te zijn voor Steenderen van deze middag. GVA overklaste de ploeg en dit resulteerde in doelpunten. De eerste was van Frank Peters die a la Maicon binnenschoot toen hij doorkwam op rechts. Vervolgens was Joost van Alst twee keer niet gelukkig in zijn afwerking maar gelukkig was collega spits Alex Vernooij dit wel. Hij ronde goed af toen hij alleen voor de keeper van Steenderen kwam. De derde goal vlak voor rust was de mooiste van de middag en wordt misschien wel de mooiste van het seizoen.  Vanaf randje 16 kon Lars Cornelissen een bal half hoog aanhalen. Zijn inzet verdween strak richting de rechterbovenhoek en knalde via de binnenkant van de paal hard binnen.

In de rust geen omzettingen aan de kant van GVA. Het spelbeeld veranderde niet. GVA bleef gas geven met als enige intentie doelpunten maken en goed voetballen. Mocht de bal een keer achterin komen dan stond Danny “ Hightower “ Milder er wel om de bal weg te koppen of verdedigers Rob Peters, Martijn Vernooij en Ad Drost losten het voetballend op in samenwerking met keeper Bart Witjes. Er waren wederom kansen. Erik Peters kwam een keer door, Alex Vernooij nog een keer maar de kansen werden niet benut. Vlak daarna werd Frank Peters onrechtmatig ten val gebracht. Frank was doorgebroken en de verdediger van Steenderen moest dus inrukken met een rode kaart. Dit gaf GVA nog meer ruimte en het bleef combineren. Sander Vernooij kwam het veld in voor Joost van Alst. Dezelfde Sander Vernooij maakte daarna met zijn eerste balcontact de 0-4. Daarna een fase waarin GVA even wat slordiger werd. Wat balverlies, vaak buitenspel lopen, men vergat even te voetballen. Jerry Cornelisse viel in voor Frank Peters. GVA herpakte zich weer en het ging beter. Nog een doelpunt van Alex Vernooij was het resultaat. Hij slalomde mooi tussen de verdediging door en schoot raak. Dat was zijn laatste wapenfeit want hij werd vervangen door Rick Pruijn. GVA kreeg nog een grote kans via Jorg Vermaas. Hij schoot de bal echter helaas over.

Al met al een goede en terechte overwinning. Alleen door het aantal doelpunten werden we toch wel benieuwd naar wat Be Quick ging doen uit bij Dierense Boys. Er werd heftig heen en weer gebeld en via diverse media zoals Twitter gingen we op zoek naar de tussenstand. Uiteindelijk kon er gejuicht worden ! Be Quick had met 2-0 gewonnen en daardoor is GVA op doelsaldo periodekampioen !

We hebben medelijden met de spelers die vandaag gewoon moeten werken want het was nog lang onrustig in Doornenburg…..

Volgende week is het eerste elftal vrij om de week daarna de uitwedstrijd te spelen tegen Dierense Boys.