Dierense Boys 1 (zon) - GVA 1 (zon)

Dierense Boys 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

4 december 2011 14:30

Kiliccan, H.

Ons eerste elftal heeft gisteren een goede voetbalzondag gehad. Er werd gewonnen uit bij de Dierensche Boys en de concurrenten morsten met punten.

Lange tijd leek het er echter uit te zien dat GVA zelf ook punten zou morsen…

GVA begon de wedstrijd in dezelfde samenstelling als de laatste paar wedstrijden. Er was een wijziging, Sander Vernooij op de plek van de afwezige Alex Vernooij.

De eerste helft was er echter een om heel snel te vergeten. Dierensche Boys stond verdedigend opgesteld en GVA moest het spel maken. Echter, GVA faalde op alle fronten.

Weinig beweging, veel foute passes en dit zorgde ervoor dat Dierensche Boys bij vlagen gewoon gevaarlijker was. Dit resulteerde ook in een doelpunt. Na een scrimmage in het strafschopgebied werd keeper Bart Witjes in de rebound gepasseerd door een aanvaller van Dierensche Boys. Een echte kans voor GVA hebben we deze eerste helft niet kunnen noteren en we gingen rusten met een stand van 1-0 in het voordeel van de Dierensche Boys.

Na de rust zagen we gelukkig een beter GVA. Vanaf de aftrap gaf GVA gas en kwam het in haar spel. Dierensche Boys stond onder druk en GVA werd gevaarlijker. Na 5 minuten in de tweede helft werd het hier ook al voor beloond ! Een voorzet vanaf links kon worden terug gekopt door Frank Peters en Joost van Alst kopte binnen. 1-1 ! GVA bleef gas geven en het werd eenrichtingsverkeer richting het doel van Dierensche Boys. Lars Cornelissen stak enkele malen het middenveld over maar zijn schoten waren helaas net te hoog. Corners van GVA zorgden voor gevaar maar ook hier vielen geen goals uit. Het werd onrustiger langs de zijlijn en de tijd begon te dringen. Omzettingen bij GVA: Jerry Cornelisse betrad het veld voor Frank Peters en Rick Pruijn kwam Sander Vernooij aflossen. Beide invallers zorgden voor nieuwe impulsen vanaf de flanken. Helaas was GVA ook nog steeds bij vlagen slordig. Het was moeilijk voetballen. Dierensche Boys koesterde een punt en bleek erg stug te zijn. GVA kwam al gauw in kleine ruimtes terecht en het was moeilijk combineren. Een vrije trap werd net over gekopt door Danny Milder. Toen we dachten dat het niet meer zou lukken bleek daar nog het wonder te zijn ! Een corner werd weggekopt en opnieuw ingebracht door Jorg Vermaas. Zijn schot ging over de grond en op de 5-meter stond nog Martijn Vernooij die achter zijn standbeen de bal nog raakte en hij ging erin ! 1-2 ! Vlak hierna volgde het eindsignaal en er was vreugde bij het GVA kamp.

We moeten wel concluderen dat we het ons zelf onnodig moeilijk hebben gemaakt. Er zitten elk seizoen slechte wedstrijden tussen maar deze was wel heel slecht. Waar we wel erg trots op kunnen zijn is dat GVA na de rust om kan schakelen en toch het tij wist te keren. Dat goede gevoel moeten we meenemen naar volgende week wanneer SC Westervoort op bezoek komt. De enige ploeg die dit seizoen vooralsnog van GVA heeft kunnen winnen. Daarnaast waren we uiteraard weer erg blij met de toegestroomde supporters uit Doornenburg !