GVA 1 (zon) - Westervoort 1 (zon)

GVA 1 (zon)

Westervoort 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

11 december 2011 14:00

Soetowidjojo, J.S.

GVA kroont zichzelf tot winterkampioen

Ons eerste elftal heeft gisteren de laatste wedstrijd van deze jaargang met een positief resultaat afgesloten.

Op sportpark De vijzel werd SC Westervoort met 3-0 verslagen.

GVA begon redelijk goed aan de wedstrijd. Er werd gecombineerd en men was met name via de flanken gevaarlijk.

Westervoort is echter geen verkeerde ploeg en staat, gekeken naar het elftal, misschien wel te laag geklasseerd op dit moment.

Na een kleine tien minuten kwam GVA op voorsprong. Een strakke voorzet van Frank Peters werd ingekopt door Jorg Vermaas. Op dat moment een terechte voorsprong.

Na dit doelpunt nam GVA eventjes gas terug en werd het met name onnauwkeurig in de passing. Westervoort werd in deze fase de betere partij. Dit resulteerde in wat schoten op doel maar er kwam nog geen echt gevaarlijke kans uit. Die was er even later wel aan de andere kant. Joost van Alst nam een pass van Frank Peters goed aan maar schoot helaas op de keeper.

Een kleine 5 minuten voor rust kwam GVA op een 2-0 voorsprong. Dat was meteen een heerlijk moment om te scoren. Het doelpunt kwam van Alex Vernooij die zichzelf goed vrijspeelde voor de keeper en niet faalde. Met deze stand gingen we direct rusten. De voorsprong was lekker maar het spel kon beter. Niet dat het zo slecht was maar GVA wilde nog dominanter spelen om het zichzelf makkelijker te maken. Na rust probeerde SC Westervoort nog wel aan te zetten maar GVA had de zaken beter op orde. Passing werd nauwkeuriger en met name het middenveld was in handen van GVA. Een kwartier na rust werd men dan ook beloond met 3-0. Nadat de keeper van Westervoort eerst uitstekend redding bracht op een kopbal van Joost van Alst was het dezelfde Joost van Alst die de daaropvolgende corner ineens binnenschoot. Was het geluk, was het de wind of was het zijn bedoeling. Joost kennende zal hij altijd volhouden dat het bewust was dus laten we daar maar van uit gaan ;). Vlak daarna was er een hele mooie aanval van GVA die misschien wel een doelpunt verdiende. Vanaf links kwamen de gebroeders Peters opstomen. Vervolgens speelde Erik zichzelf knap vrij en deze gaf voor op Alex. Zijn inzet ging echter op de keeper en de daaropvolgende rebound werd door Frank Peters hard op de paal geschoten.

Vlak daarna enkele omzettingen bij GVA. Joost van Alst werd vervangen door Sander Vernooij en Frank Peters door Jerry Cornelisse. Even daarna kwam Rick Pruijn binnen de lijnen voor Erik Peters.

De wedstrijd was zo goed als gespeeld en beide ploegen speelden hem richting het einde uit. Er was nog wel een moment voor het doel van GVA maar gelukkig bracht keeper Bart Witjes goed redding. In een scrimmage pakte hij de bal voor de voeten van de Westervoort spits weg. Daarna was er nog een vrije trap die door Jerry Cornelisse werd ingeschoten. Echter, hij stond buitenspel al denkt hij zelf nog steeds van niet…

Al met al een prima resultaat en GVA kroont zichzelf tot winterkampioen. 2 gelijke spelen, 1 verliespartij en alle overige duels zijn gewonnen. Daarnaast hebben we pas 5 (!) tegendoelpunten. Complimenten aan onze verdedigers en keeper Bart Witjes ! We kunnen deze winterstop genieten van de rust om op 12 februari de draad weer op te pakken uit tegen Rijnland. In de kantine (en later de kroeg…) was het nog lang gezellig en namens alle spelers willen we langs deze weg alle supporters bedanken voor de steun deze eerste competitiehelft. Uiteraard alvast namens de A-selectie fijne feestdagen en een goede jaarwisseling !

P.s.: Foto's van de wedstrijd zijn te vinden op https://picasaweb.google.com/113594180644656416676/GvaWestervoort?authkey=Gv1sRgCMuq06Hb6eyUfg#