GVA 1 verzuimt koppositie te pakken

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

18 maart 2012 14:00

Stevens, E.

Ons eerste elftal heeft gisteren de kans om terug op de koppositie te komen laten liggen.

De inhaalwedstrijd bij SC Rijnland ging met 2-1 verloren.

GVA begon in dezelfde samenstelling als vorige week. Rijnland, een club die de punten hard nodig heeft in de 5e klasse D liet vanaf de eerste minuut zien dat ze bereid waren hard te werken voor de punten. Met veel inzet, strijd en passie gingen zij tekeer. Normaal gesproken komt GVA hier voetballend onderuit en blijven we bij ons eigen spel.

Gistermiddag ging dat echter niet goed. GVA was de eerste helft te slap en stond na 7 minuten al achter. Een te korte terugspeelbal werd onderschept door de Rijnland spits en binnengeschoten.

Daarna volgde een periode van strijd en ook veel overtredingen. De scheidsrechter bestrafte dit prima maar zo werd continu het tempo uit de wedstrijd gehaald en stond de klok vooral stil.

Na ongeveer een half uur spelen kwam Alex Vernooij goed door vanaf rechts, hij gaf de bal voor op de inlopende Joost van Alst die vrij kon inkoppen. Waar iedereen, inclusief hijzelf, dacht dat deze bal erin ging verdween hij naast de goal. Het was wel een teken dat we hier niet hoefden te verliezen. Helaas was daar iets later de 2-0 voor SC Rijnland. Een inspeelpass werd onderschept en Rijnland benutte deze mogelijkheid ook direct. Met deze 2-0 achterstand gingen we rusten.

In de rust geen omzettingen maar het besef was er wel degelijk dat het zo niet zou lukken. Na de rust gelukkig ook een ander GVA. Het was nog steeds niet geweldig maar het was moeilijk voetballen. Een slecht veld, Rijnland dat middels het “vrouwen en kinderen eerst” principe aan het verdedigen was en de pech dat ballen er niet in gingen. In de tweede helft was er eerst een volley van Jorg Vermaas die net langs het doel vloog, inzetten vanuit de scrimmage door diverse spelers die tegen een been aanvlogen. De Rijnland keeper die een aantal malen erg knap redding bracht en een geweldige solo van Alex Vernooij die helaas geen doel trof. Er was nog een rode kaart voor SC Rijnland waardoor het met tien man kwam en GVA kwam terug tot 2-1 dankzij een doelpunt van Jorg Vermaas. Echter, toen de stofwolken waren opgetrokken was het verlies daar.

De schuld hiervoor dienen we alleen bij onszelf te zoeken. Echter, we mogen hier van balen. Sterker nog, we mogen er ziek van zijn maar het is belangrijk om de rug te rechten en uit te gaan van het positieve. Volgende week spelen we thuis tegen SDZZ en de beste manier om deze slechte nasmaak weg te spoelen is om snel een nieuwe wedstrijd te spelen waarin we weer laten zien waar we voor gaan.