GVA DA - CHRC DA

26 februari 2012 12:00

Peter van Megen

GVA DA2 – CHRC DA

Eindelijk weer de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Lekker fris weer, een modderveld en 13 meiden die er weer helemaal klaar voor waren. De vorige keer dat we tegen CHRC moesten, was dat niet heel gezellig, dus we verwachtten niet zo’n leuk team. Dat bleek gelukkig heel erg mee te vallen. Wel waren ze de broekjes vergeten waardoor we 3 kwartier later pas konden beginnen.
Het begin van de wedstrijd begon lekker. We hadden een paar goede aanvallen, en de tegenstanders kwamen er niet langs. En anders liet je ze gewoon even struikelen (hè San). Milou maakte al snel het eerste doelpunt: na een goede loopactie en een mooi schot viel de bal in het net. Snel daarna volgde een minstens zo mooi doelpunt van Peronne. Ook zij liep vanaf het middenveld naar voren en schoot vanaf links de bal langs de keeper op.
De tegenstander had eigenlijk maar één meisje lopen die goed kon voetballen, en die kwam wel een aantal keren met een sprintje op onze helft. Ze werd uiteindelijk steeds weer opgevangen zodat we weer naar voren konden. Na al een paar pogingen over rechts, wist Romy de bal vervolgens ook in het doel te krijgen. Ze gaf ook nog een aantal voorzetten op Janneke, maar bij Janneke wilde het niet lukken. Twee goede kansen schoot ze jammer genoeg recht op de keeper. Maaar ook Janneke lukte het na een aantal pogingen. Over de linkerkant liep ze richting het doel en schoot hem goed langs de keeper op.
Daarna zakte het een beetje in. We werden een beetje laks, en lieten zelfs toe dat er een doelpunt voor CHRC viel. Daardoor werden we in ieder geval een beetje wakker. Dit, samen met de goede peptalk van onze leiders, zorgde voor een goede tweede helft. Weinig doelpunten, maar wel veel meer rust aan de bal. Er werd veel meer getikt en we hadden ontzettend veel kansen. Jammer genoeg ging er maar één daarvan erin. Uit de kluts kreeg Myrna de bal en schoot hem linksonder in de hoek (tot haar eigen verrassing). Vervolgens schoot ze nog een bal uit de corner van Milou op de lat.
Iedereen heeft nog wel een aantal kansjes gehad: Fleur schoot hem een paar keer net naast, Romy schoot een paar keer op de keeper, Milou maakte veel goede acties, Sandra en Bonnie probeerden het zelfs (helaas zonder succes). Janneke kreeg nog een goede voorzet van Romy die ze net verkeerd raakte waardoor die naast ging. Myrna liet nog een gigantisch harde boer (mooiste actie van de wedstrijd al zeg ik het zelf).
Jammer genoeg bleef de stand 5-1 want het had echt véél meer kunnen zijn! Toch met een voldaan gevoel de kleedkamer in, want de eerste wedstrijd hadden we in de pocket!