SDOO B1D - GVA B1 1-6

SDOO B1

B-Junioren (voorjaar), B1, 3e klasse 17

3 maart 2012 13:00

3 mrt. Vandaag mochten de jongens van de B1 na een lange rustperiode weer aan de bak en wel tegen SDOO in Heteren. We begonnen goed aan de wedstrijd de jongens probeerde op balbezit te voetballen en dat lukte aardig. Hidde, die aan het kijken was bij zijn vervolgopleiding, had de pech dat hij net niet op tijd bij SDOO kon zijn, waardoor Stefan in zijn plek mocht starten. Stefan maakte hier ook gebruik van, want na 10 minuten werd hij door het midden aangespeeld door Stan en hij kon de bal aannemen en langs de keeper in de goal schieten. SDOO had wel wat kansen, maar Bas wist samen met de achterhoede het doel schoon te houden. Wij hielden het betere van het spel en Yoshi had twee keer over de kans om te scoren, maar oog in oog met de keeper faalde hij. Vlak voor rust kwam de 0-2 dan toch. Job speelde Stan mooi vrij die wist de bal misschien niet helemaal zo bedoeld voor te spelen op Yoshi en die kon hem intikken.

Na de rust begonnen we goed. Hidde kreeg aan de rechterkant de bal van Yoshi en ging op snelheid richting de goal en schoot de bal goed binnen 0-3. Niet veel later was het Yoshi die aan de rechterkant door kwam en waar de meeste dachten aan een voorzet wist hij de bal in de korte hoek binnen te schieten. Hierna ging SDOO toch wat meer drukken. Soms met kunst en vlieg werk van Bas en Emiel en via de paal en lat wisten we de doelpunten te voorkomen, maar toch kwam SDOO door aan de linkerkant en Jacques vergreep zich aan de tegenstander, waardoor ze een penalty kregen.

Deze werd verzilverd en zo werd het 1-4. We kregen hierna weer het betere van het spel en na een schot op goal van Stefan wist Hugo de rebound in te tikken. Even later was het andersom Hugo schoot en Stefan schoot de rebound eerst tegen de keeper, maar daarna schoot hij hem toch binnen om zo aan te tekenen voor de 1-6. Dit werd ook de einduitslag in een leuke en sportieve wedstrijd, volgende week komt Beuningse Boys B5 op bezoek en gaan we zien of de B1 de goede vorm kan voortzetten.