GVA wint uit bij Carvium

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

11 maart 2012 14:00

Olthof, J.J.

Ons eerste elftal heeft gistermiddag ook de tweede wedstrijd na de winterstop winnend afgesloten.

In Herwen tegen het plaatselijke Carvium werd gewonnen met 5-1.

GVA begon deze wedstrijd met 1 wijziging in het elftal ten opzichte van vorige week. Frank Peters, die wat liep te sukkelen met een liesblessure, kreeg rust en Sander Vernooij begon hierdoor in de basis. Na 5 minuten stond GVA al op de gewenste voorsprong. Een goede combinatie over links via Lars Cornelissen en Erik Peters zorgde ervoor dat Lars kon voorgeven. Bij de tweede paal kon Jorg Vermaas de bal vervolgens binnentikken. Daarna ging GVA verder met voetballen en had veruit het meeste balbezit. Het was echter moeilijk het gewenste combinatiespel te spelen op het hobbelige veld. Er waren nog wel enkele kansen in de tweede helft. Jorg Vermaas was hierin het meest gevaarlijk. Een kopbal op de lat na een strakke voorzet van Erik Peters en een afstandschot dat net naast de kruising ging. Men ging rusten met een 1-0 voorsprong.

In de rust geen wijzigingen bij GVA en er werd benadrukt op dezelfde voet verder te gaan maar dan met een hoger tempo. Dit leverde na de aftrap eerst nog een kans op voor Carvium maar vervolgens besloot Alex Vernooij dat het mooi was geweest. Allereerst kwam Jorg Vermaas door vanaf links, omspeelde de keeper en gaf de bal half hoog voor op Alex Vernooij. Deze schoot met een volley binnen. Daarna kwam Lars Cornelissen door op het middenveld en deze zette met een slimme steekpass Alex Vernooij voor de keeper. Ook nu faalde hij niet. Even later een pass van Martijn Vernooij welke doorgekopt werd door Joost van Alst. Hierdoor kon Alex Vernooij wederom richting de keeper en een loepzuivere hattrick was een feit ! Dit werd bekroond met een  publiekswissel. Frank Peters kwam voor hem in het veld. Even later werd Danny Milder vervangen door Dave Mom en voor Erik Peters kwam Tim Schaars binnen de lijnen die zijn debuut mocht maken.

In de 70 minuut kon vervolgens Joost van Alst aantekenen voor de 5-0. Na balverlies in de Carvium verdediging kon hij gezamenlijk met Jorg Vermaas en Frank Peters op de laatste verdediger en de keeper af. Hij koos ervoor de bal langs beide op te schuiven. Vlak voor het einde van de wedstrijd was er nog een klein smetje. Keeper Bart Witjes en zijn verdediging waarvoor de 0 heilig is kregen helaas een doelpunt te verwerken. De Carvium spits kon in tweede instantie binnentikken.

Conclusie, prima overwinning. Niet iedereen aan GVA zijde had zijn dag maar toch wordt er relatief eenvoudig gewonnen. We blijven kritisch maar zijn we soms niet te kritisch ? 5-1 mogen we trots op zijn en we gaan komende week weer lekker trainen om toe te werken naar de inhaalwedstrijd tegen Rijnland.

Tenslotte willen de GVA supporters bedanken die wederom in grote getalen aanwezig waren. We hopen ze volgend weekend weer te kunnen begroeten !