GVA 1 wint met gemak van SDZZ

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

25 maart 2012 14:00

Perdaan, B.M.C.

Ons eerste elftal heeft gistermiddag met 7-1 gewonnen van SDZZ uit Zevenaar.

Een prima uitslag die volkomen terecht was.

Allereerst was er positief nieuws uit het GVA kamp. Rob Witjes keerde terug in de startopstelling na zijn schorsing van 7 wedstrijden. We zijn blij dat hij er weer is !

GVA begon de wedstrijd energiek. Er was van alle kanten de wil om het slechte gevoel van vorige week weg te spelen. Dit resulteerde na een minuut of 8 al in de openingstreffer.

Deze werd gemaakt door, jawel, Rob Witjes. Een snelle aanval van GVA zorgde ervoor dat Jorg Vermaas kon voorgeven en Rob Witjes kopte vervolgens fraai binnen. Even later kwam Jorg Vermaas voor de keeper en hij benutte deze kans direct. 2-0. Dat ging prima. Zelfs toen GVA een penalty kreeg nadat Rob Witjes werd gevloerd. Helaas wist penaltykiller Ad deze niet te benutten, de bal werd naast het doel geschoven. Vlak daarna scoorde SDZZ de 2-1. Een vrije trap vanaf een meter of 20 werd hard, laag en vol effect binnengeschoten. Een kleine teleurstelling maar dat duurde niet lang.

Vanaf links kwam Joost van Alst door die voor kon geven op Jorg Vermaas. Ook deze kans werd niet gemist en het bracht ons op een 3-1 voorsprong. Vlak voor rust was er zelfs nog de 4-1 en dus ook de hattrick voor Jorg Vermaas. Een strakke corner van Frank Peters werd hard binnen geknikt. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust bleef Joost van Alst achter in de kleedkamer en kwam Alex Vernooij binnen de lijnen. Door de voorsprong en wellicht door het heerlijke zonnetje werd het spel wat gezapiger maar er waren uiteraard nog hoogtepunten. Alex Vernooij maakte een goede actie binnen het strafschopgebied waarbij hij vervolgens over de knie van de SDZZ verdediger ging. Wederom een penalty.

Vol vertrouwen pakte Ad Drost wederom de bal en miste deze keer niet. 5-1. Nog enkele wissels bij GVA; Jorg Vermaas en Erik Peters kwamen eruit voor Jerry Cornelisse en Sander Vernooij.

Vlak daarna maakte Rob Witjes zijn tweede van de middag. Alex Vernooij gaf de steekpass en Rob schoof beheerst binnen. Vlak voor tijd nog een doelpunt.

Danny Milder veroverde de bal van de SDZZ aanvaller en stuurde vervolgens direct Alex Vernooij weg. Deze schoot 1-op-1 met de keeper hard binnen. Na dit doelpunt floot de scheidsrechter direct af.

Een prima wedstrijd en een goed gevoel. De komende 2 weken is ons eerste elftal vrij om op 15 april thuis tegen Loo af te trappen.