CHRC DA1 – GVA DA2

GVA VR2

Vrouwen Zondag (voorjaar), DA2, 5e klasse D01

15 april 2012 11:30

Na 2 weken vrij geweest te zijn, stond er eindelijk weer een wedstrijd op het programma tegen Renkum. Er was een karige opkomst in de kantine van tevoren, aangezien een groot deel rechtstreeks ging. Met de versterking van Fleur en Alyssa hadden we 12 dames, de tegenstander had er maar 9. Dit moest dus wel lukken..

Eenmaal aan het voetballen ging het moeilijker als gedacht. Achterin ging het prima: er werd goed overgespeeld, veel simpele balletjes terug op Bonnie, die de bal vervolgens weer naar de andere kant tikte. Voorin liep het echter minder soepel. Romy, die juist heel sterk is langs de zijlijn, stond in de spits. We tikten veel over, maar misschien iets teveel, waardoor er steeds iemand van CHRC tussen kon zitten.  Ook maakte de verdediging van CHRC en de scheids het er niet makkelijker op. De verdediging stapte goed waardoor we veel buitenspel stonden. Maar ook als het geen buitenspel was floot de scheids, waardoor onze aanval niet verder kon.
Halverwege de eerste helft viel dat toch het eerste doelpunt: Alyssa stond goed op te letten, ging fel door langs de verdediging en wist de keeper te passeren. De keeper van CHRC was niet al te best; vooral haar uittrap leek gewoonweg nergens op. Onze eigen Rosan heeft daarentegen een sterrenwedstrijd gespeeld. Ze kwam een keer goed uit toen CHRC voorin wist te komen, en wist haar doel veilig te stellen met een goed schot. En ook die ene terugspeelbal die ze kreeg schoot ze fenomenaal uit ;).

We gingen met slechts één doelpunt de rust in. Dit moest beter. De verdediging stond, nu voorin nog. De tweede helft speelde de tegenstander met 10 dames. Dit gaf ons iets meer duidelijkheid (wie houdt wie?) en we hebben dan ook beter gespeeld en meer kansen gecreëerd. De scheids ging – jammer genoeg- alleen maar slechter fluiten. Hij floot zelfs voor buitenspel als er niet eens gevlagd werd, en onthield ons meerdere penalty’s. Uiteindelijk kon hij één overtreding op Bonnie echt niet ontkennen, en ging de bal op de stip. Bonnie nam de penalty en schoot wel heel hard, maar helaas op de keeper.
Toch hebben we nog 2 kansen benut de tweede helft. Het tweede doelpunt werd weer door Alyssa gemaakt, de derde door Denise, die de bal goed in de verre hoek plaatste (Frank had erbij moeten zijn). Met de 3 punten op zak weer op weg naar huis, op naar het eerste die een belangrijke wedstrijd hadden.