GVA 1 speelt gelijk tegen SV Loo

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

15 april 2012 14:00

Gieling, Th.W.J.M.

Ons eerste elftal heeft gistermiddag geen goede zaken gedaan. Door een gelijkspel thuis tegen Loo neemt Be Quick Zutphen de eerste plaats weer over.

GVA begon met een ander basiselftal dan voorgaande weken. Rick Pruijn nam op links de plek van de geblesseerde Rob Peters over. Voorin koos trainer Berry Arends voor Rob Witjes en Alex Vernooij. Hierdoor belandde Joost van Alst op de reservebank.

GVA was nog niet aan de wedstrijd begonnen of we stonden al 1-0 achter. Een hoge bal in het strafschopgebied werd even heen en weer gekopt, bleef in de 16 hangen en Loo speler Jarno Geurts volleerde hard binnen. Een valse start voor onze mannen.

Vervolgens pakte GVA wel het initiatief maar dit ging ook gepaard met veel slordigheden. De laatste pass was vaak net niet goed genoeg. Wel was er een vlammend schot op de paal van Rob Witjes na een afgeslagen aanval over rechts. Het balbezit in deze eerste helft was ook meer voor GVA dan voor Loo. Echter, het lukte ondanks de pressie en het balbezit niet om echte kansen te creeeren. Met deze 0-1 achterstand ging men rusten.  Na de rust 1 omzetting aan de kant van GVA. Erik Peters bleef in de kleedkamer achter en Joost van Alst kwam binnen de lijnen.

Deze tweede helft kwam GVA wat beter voor de dag. Wederom was daar het balbezit en er was dreiging. Echter, Loo bleef ook gevaarlijk in de counter zoals zij dat ook in de eerste helft waren. Daarnaast was Loo vaak scherper op de tweede bal. Hierdoor kostte het GVA moeite om snel achter elkaar aanvallen op te zetten. In de 60 minuut was daar gelukkig wel de 1-1. Na een pass van achteruit kon Joost van Alst ontsnappen aan de Loo verdediging. Hij schoof de bal beheerst langs de keeper. Dit was een doelpunt waar GVA naar snakte en de druk werd opgevoerd. Rick Pruijn verliet het veld voor Dave Mom. Even later kwam ook Sander Vernooij binnen de lijnen voor Frank Peters. Enkele vrije trappen en cornerballen vanaf GVA zijde maar helaas wilden deze er niet in. Aan de andere kant kwam ook Loo nog een aantal maal gevaarlijk eruit. Echter, ook zij waren slordig de eindpass.

Al met al is 1-1 een terechte uitslag als we kijken naar de wedstrijd. GVA speelde niet onaardig maar ook niet goed genoeg om als winnaar uit de bus te komen. De competitie wordt spannend tot het einde met volgende week een hele mooie wedstrijd op het programma. Be Quick Zutphen – GVA.