GVA 1 verliest kans op titel

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

22 april 2012 14:30

Mulder, B.G.W.

Gistermiddag heeft ons eerste elftal de laatste titelaspiraties opzij moeten zetten. Uit bij directe concurrent Be Quick Zutphen werd met 4-1 verloren.

De wedstrijd begon in een mooie entourage met veel publiek van beide kanten. Waar de warming up nog in een hagelbui gedaan moest worden was het weer daarna prima voor een mooie wedstrijd.

Mooi om te zien hoe beide ploegen elkaar toch kennen en respect voor elkaar hebben. Er werd wat gepraat voor de wedstrijd en alles was aanwezig voor een spannende strijd.

Na de aftastende fase golfde het spel wat heen en weer. Beide ploegen combineerden en GVA had wat meer druk op de helft van Be Quick. Be Quick kwam lastig aan zijn eigen spel toe en was genoodzaakt om middels een lange bal aan het voetballen te komen. GVA had het betere van het combinatiespel in deze beginfase. Echter, de eerste kans van Be Quick was wel direct raak. 1-0.

Dat was een flinke tik voor GVA dat toch het betere van het spel had. Niet lang daarna maakte ze dan ook gelukkig de 1-1. De corner werd genomen door Dave Mom, werd vervolgens weggekopt maar kwam bij Joost van Alst terecht. Die gaf Dave Mom opnieuw de gelegenheid voor te geven, toen viel de bal voor de voeten van Rob Witjes die hard inschoot maar helaas tegen een verdediger aan. In de rebound mocht dan gelukkig Jorg Vermaas de 1-1 binnen knallen. Het spel golfde verder op en neer en het voetbal was niet onaardig. Dat mocht natuurlijk ook wel op zo’n kunstgrasmat waarbij het balletje heerlijk kan rollen. Helaas voor GVA kreeg het wat makkelijk vrije trappen rond het strafschopgebied tegen. Op slag van rust kwam hier helaas een doelpunt uit. Bij de eerste paal werd een ingeschoten vrije trap aangeraakt door de Be Quick speler. Doordat de bal hierdoor van richting veranderde zat ook Bart Witjes mis. 2-1 en het was direct rust. Dat was een klap in het gezicht van GVA dat toch met een goed gevoel aan het voetballen was.

In de 2e helft wilde GVA toch echt laten zien dat het seizoen nog niet verloren was. Een goede speech in de rust van de trainer en enkele spelers zou het tij dan moeten keren.

Echter, de 2e helft was dramatisch van GVA zijde. Duels werden allemaal verloren, we kwamen niet meer aan het voetballen op de helft van de tegenstander en met name in de passing werden we erg slordig. Be Quick daarentegen was feller en gretiger. Dat resulteerde in de 3-1 en een kwartier voor tijd de 4-1. GVA bracht in deze 2e helft gewoon te weinig en liet daardoor de laatste titelaspiraties uit handen glippen. Met nog 2 wedstrijden te gaan is de kans klein dat Be Quick deze voorsprong van 4 punten uit handen zal geven.

Dat betekent dat GVA zich op de nacompetitie zal moeten gaan richten. Allereerst zijn er nog de wedstrijden tegen Sprinkhanen uit en Steenderen thuis. Daar zal met goede moed gestreden moeten worden. Aan de ene kant om met een sprankje hoop toch nog voor de titel te gaan, aan de andere kant om op een positieve manier richting de nacompetitie te werken.