SDOO DA1 – GVA DA2

GVA VR2 (zon)

Vrouwen Zondag (voorjaar), DA2, 5e klasse D01

29 april 2012 12:00

Het was tijd voor de uitwedstrijd tegen SDOO. Thuis hadden 2-2 gelijk gespeeld, en dit keer wilden we winnen. Het spel begon veelbelovend, met wat aardige kansen voor de spitsen. Vooral Janneke was goed aan het voetballen. Esther stond mid-midden, en kon Janneke vaak aanspelen. De eerste goal voor GVA ontstond uit een voorzet van Romy die over links opkwam en na een paar acties Janneke aanspeelde. Janneke schoot hem koelbloedig in de verre hoek.

Van SDOO was de snelle en technische linksvoor de enige die echt gevaarlijk was. Ze kwam een aantal keren op langs zijlijn, met Jolien in de achtervolging. Over het algemeen kon Jolien haar gelukkig goed hinderen. Toch wist ze vrij snel na onze goal zelf een poging te wagen. Het was maar een slap balletje, maar Rosan greep helaas naast.
Dat moesten we goedmaken natuurlijk, dus we gingen weer in de aanval. De scheids hadden we best wel aan onze kant, en op een gegeven moment kregen we een vrije trap. Esther nam hem, Janneke kopte hem door, en Myrna had hem moeten maken. Helaas was de keeper haar net voor. Gelukkig wist Janneke vervolgens wel te scoren! Bij de volgende grote kans schoot ze nog eens kats langs de bal op, maar daar geven we Mark de schuld maar van, die net op dat moment even stond te kijken.
SDOO wist helaas wel de kansen die ze kregen af te maken, en dezelfde linksvoor schoot er voor de rust nog één in. Dit begon wel erg te lijken op de vorige wedstrijd..

In de rust kregen we een flinke donderpreek van Jos, dus we gingen er weer voor. Een sterk begin: de aftrap ging naar Myrna, die al met Esther had afgesproken om hem diep te geven. Esther trok een prachtige sprint richting doel, maar helaas, geen doelpunt. Het overspelen ging de tweede helft gelukkig stukken beter. In de eerste helft werden teveel ballen blind weggejast, maar daar zat in ieder geval verbetering in. Vooral Corine droeg hier veel aan bij: die kwam iedere keer goed voor haar man, en gaf vervolgens een goede bal in de voetjes bij de volgende.
Janneke maakte de 2-3: de keeper was uitgekomen om de voorzet van Esther eruit te houden. Janneke liep echter goed door en kon de bal en zo inlopen. De mid-midden van SDOO werd steeds gefrustreerder (waarschijnlijk omdat ze zelf geen bal raakte) en begon steeds meer te trekken en te duwen. Na weer een duw riep Janneke de scheids, waarna dat meisje tegen Janneke aanliep onder het oog van de scheids. Domme actie, die dan ook bestraft werd met een gele kaart. De vrije trap van Esther was helaas voor de keeper. Vervolgens kwam SDOO een keer snel eruit (weer dezelfde linksvoor natuurlijk), en zij passeerde de verdediging en Rosan kon deze bal helaas niet houden: 3-3. Snel daarop volgde 4-3, wat tot een vloekfestijn bij Jos leidde.
De nummer 14 die al geel had vroeg vervolgens nog om een rode kaart, toen ze de bal tegen Esther aanschoot, die hem klaar aan het leggen was voor een vrije trap. We hadden nog een aantal kansen op de gelijkmaker: zo hield de keeper nog een bal van Myrna eruit, kon Alyssa een aantal keren doorlopen, etc. Janneke (inmiddels ontzettend gefrustreerd over de fouten die er gemaakt werden bij ons) kreeg helemaal voorin een ingooi van Romy, wipte de bal over zichzelf heen en schoot vervolgens op de paal. Gelukkig wist ze in de rebound nog wel te scoren: 4-4. Weer een gelijkspel, maar in ieder geval niet verloren en met opgeheven hoofd het veld af.  Hulde aan Janneke, die dit met haar 4 doelpunten mogelijk gemaakt heeft!