GVA 1 wint bij de Sprinkhanen

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

29 april 2012 14:00

Tiemissen, F.W.M.

Afgelopen zondag heeft ons eerste elftal met 3-1 gewonnen uit bij de Sprinkhanen in Nieuw-Dijk.

Er was nog een hele kleine kans om tot het eind van de competitie mee te strijden om de titel. Echter, door de winst van Be Quick bij Steenderen zijn zij kampioen geworden.

Be Quick, langs deze weg gefeliciteerd.

GVA begon de wedstrijd in een wat andere samenstelling dan de afgelopen weken. Dit had te maken met schorsingen, blessures maar ook doordat er in een selectie altijd jongens zitten die kansen verdienen door wat ze bijvoorbeeld op trainingen brengen. Zo begon Frank Peters vanaf rechtsback, Dave Mom kwam centraal naast Danny Milder te staan, Rick Pruijn en Sander Vernooij op de flanken en centraal op het middenveld Ad Drost en Erik Peters. Overige plekken brachten geen wijzigingen ten opzichte van voorgaande weken met zich mee.

Ondanks deze wat andere samenstelling en het moeilijk  bespeelbare veld wist GVA toch goed van start te gaan. De bal ging niet onaardig rond en misschien nog wel belangrijker, er werd echt gewerkt door het team. Dit zorgde voor meer balbezit en gevaar vanaf GVA. Met name voorin wisten Rob Witjes en Joost van Alst zo nu en dan voor onrust te zorgen. Na een minuut of tien was er dan ook een, terechte, penalty voor GVA. Rob Witjes werd na een individuele actie gevloerd binnen de zestien. Ad Drost kon dus weer eens een penalty nemen. Deze ging, ondanks aanraken van de keeper, toch weer tegen het netje aan. 0-1. Niet lang daarna was er zelfs al de 0-2. Na een combinatie op het middenveld waar Sander Vernooij, Erik Peters en Ad Drost in betrokken waren kon Joost van Alst de pass op de diepgaande Rick Pruijn versturen. Deze tikte de bal beheerst langs de keeper. Even later had het misschien al 3-0 kunnen zijn. Joost van Alst koos echter voor een stift in plaats van een hard schot. Sprinkhanen was ook nog gevaarlijk. Vlak voor rust kon een speler van Sprinkhanen intikken nadat zij waren doorgekomen over rechts. Gelukkig voor GVA had ook Sprinkhanen weleens pech met het veld waardoor deze inzet ver naast ging.

In de rust geen wijzigingen in het elftal van GVA. Het spel ging verder en beide partijen maakten er niet eens een onaardige wedstrijd van. Ondanks dat er eigenlijk niks meer op het spel stond. De Sprinkhanen had deze tweede helft wat meer balbezit en wilde graag een doelpunt maken. Dat gebeurde echter nog niet. GVA daarentegen had een aantal gevaarlijke uitvallen waarbij het doelpunt helaas uitbleef maar er werd gecombineerd. Luuk Scholten betrad het veld voor Rob Peters. Dezelfde Luuk Scholten veroverde later op heldhaftige wijze de bal op het middenveld. Vervolgens speelde hij Joost van Alst in. Deze kon draaien en zette middels een steekpass Sander Vernooij voor de keeper. Deze schoot onderin de hoek langs de keeper binnen.

Helaas voor onze verdediging en keeper Bart Witjes viel er nog de 3-1. Vanaf randje zestien kon de aanvoerder van Sprinkhanen hard in de hoek binnenschieten. Joost van Alst kreeg nog een kans op 4-1 alleen voor de keeper maar scoren was niet aan hem besteed vandaag.

Al met al een prima resultaat. Het team speelde anders dan normaal maar het geeft trainer Berry Arends mogelijkheden genoeg voor de komende nacompetitie. Een dikke voldoende voor GVA 1.

Aanstaande zondag is er nog de thuiswedstrijd tegen Steenderen. Vervolgens zal GVA beginnen aan de nacompetitie. Dit zal allereerst een tweeluik zijn met de nummer 11 uit 4D. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit Kilder. Mocht GVA die weten te winnen zullen er nog twee wedstrijden volgen. De tegenstander uit die volgende wedstrijden zal komen uit de strijd tussen Sprinkhanen en Loo.