GVA 1 wint laatste competitiewedstrijd

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse D

6 mei 2012 14:00

Kiliccan, H.

Gistermiddag heeft ons eerste elftal met 3-0 gewonnen tegen Steenderen.

De laatste competitieronde in de 5e klasse D is daarmee gespeeld. Volgende week start GVA met de nacompetitie.

Er stond niks meer op het spel voor beide ploegen. Steenderen was veilig en GVA moest zich voorbereiden op de start van de nacompetitie volgende week.

GVA begon in een soortgelijke opstelling als vorige week tegen Sprinkhanen. Enige verschil was dat Rob Witjes vanuit de spits naar linkshalf werd verschoven. Jorg Vermaas kwam naast Joost van Alst in de spits. GVA ging fel van start en de bal ging in een prima tempo rond. De 1-0 was dan ook al snel gemaakt. Dave Mom stuurde Rob Witjes weg, deze hield goed het overzicht en gaf de bal breed op de inlopende Joost van Alst die kon binnentikken. Even later was er zelfs al de 2-0. Linksback Rob Peters heeft pas nieuwe voetbalschoenen gekocht. Echter, voor de wedstrijd trok hij nog snel de oude aan. Dat was maar goed ook want met die oude voetbalschoenen gaf hij een schitterende pass over de verdediging die precies op de 5 meter naar beneden viel. Daar kon de inlopende Jorg Vermaas hem vanuit de lucht binnentikken. Steenderen bracht daarentegen  ook aanvallen op de mat. Met name na de 2-0 liet GVA de touwtjes wat meer vieren en daardoor kon Steenderen beter combineren. Dit zorgde voor afstandsschoten en een aantal keer ingrijpen van keeper Bart Witjes was zeker nodig. In deze rommelige fase kwam GVA echter nog wel op 3-0. Joost van Alst was attent op een verkeerde terugspeelbal in de verdediging van Steenderen. Niet lang daarna was het rust.

In de rust deed trainer Berry Arends enkele omzettingen. Jorg Vermaas en Ad Drost bleven in de kleedkamer achter. Martijn Vernooij en Jerry Cornelisse betraden het veld. De tweede helft was vanuit GVA een stuk minder. Het tempo ging omlaag, passes kwamen niet aan en het werd allemaal wat slordiger. Alex Vernooij kwam nog binnen de lijnen voor Rob Peters. Dezelfde Alex Vernooij was nog gevaarlijk middels acties en wat voorzetten. Echter, het mocht allemaal niet meer baten. De wedstrijd werd uitgespeeld en er werd met 3-0 gewonnen.

De competitie komt hiermee ten einde. Een competitie waarin GVA lang mee heeft gedaan om de titel. Echter, aan het eind van de rit hebben we daarin toch Be Quick als kampioen uit de bus zien komen. Door het winnen van de eerste periode hebben we nu recht op nacompetitie. Een tweede kans voor het grijpen van de gewilde promotie. Aanstaande zondag beginnen we uit tegen Kilder. De nummer 11 van de 4e klasse D. Indien we in deze twee wedstrijden de beste zijn volgen er nog twee wedstrijden. Laten we hopen dat we de hele maand nog mogen voetballen !

Er zijn ook deze wedstrijd wederom foto's gemaakt door Ignas Hartjes. Deze zijn te vinden op: