GVA 1 nog niet overtuigend

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

9 september 2012 14:00

Gieling, Th.W.J.M.

Ons eerste elftal heeft ook de 2e wedstrijd van het seizoen in de 5e klasse F gelijkgespeeld. Thuis tegen CHRC uit Renkum werd het 1-1.

Een heerlijke grasmat en volop zon waren de ingrediënten voor de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. Een thuiswedstrijd waarin GVA 1 graag het gelijkspel van vorige week weg wilde spelen met een klinkende overwinning. Helaas mocht dat echter nog niet zo zijn.

Sterker nog; GVA begon de wedstrijd slap. Na 1 minuut en welgeteld 15 seconden kwam CHRC al op voorsprong. Een lange bal van achteruit viel tussen de GVA defensie en keeper Bart Witjes in. De CHRC speler kon doorlopen, breed leggen op een teamgenoot en deze schoot binnen. 0-1.

Een valse start dus en in plaats van te genieten van het grasmatje en de zon maakte GVA het zichzelf moeilijk. Onzuiver in de passing; slordigheden en daar kwam nog eens bij dat elke counter van CHRC gevaar opleverde. Naarmate de tijd vorderde kwam GVA er iets beter in en kreeg het kansen. Tim Schaars met een pegel, een aantal afgeslagen aanvallen die middels de scrimmage helaas net geen doel troffen en tevens was er nog de prima keeper van CHRC die enkele malen goed redding bracht. In de 35e minuut bracht deze keeper ook redding op een schot alleen was de rebound voor Ad Drost die een op dat moment verdiende 1-1 binnen schoot. Met deze stand gingen we rusten.

In de rust werden er door GVA geen omzettingen gedaan. De boel werd op scherp gezet en middels combinaties probeerde onze mannen de 2-1 te maken. In de 2e helft was GVA dan ook de betere ploeg. CHRC bleef echter stug verdedigen en erg gevaarlijk op de counter. Daarnaast combineerde GVA deze tweede helft weliswaar beter maar was het niet doortastend genoeg. GVA had moeite om de bal voorin vast te houden waardoor het team moeilijk aan kon sluiten. Enkele uitvallen van GVA waren gevaarlijk maar helaas liepen ze allemaal vol in de buitenspelval. Frank Peters verving Jerry Cornelisse en probeerde vanaf rechts meer gevaar te brengen. Even later kwam ook Erik Peters binnen de lijnen om Rob Witjes te vervangen. Toen het einde dichterbij kwam sloeg de vermoeidheid toe maar bleef GVA druk houden middels cornerballen en vrije trappen. Joost van Alst verliet het veld voor Rick Pruijn. Deze viel gretig in en zorgde misschien nog wel voor het meest hachelijke moment vlak voor tijd. Rick Pruijn dook de ruimte in vanaf links, omspeelde 2 verdedigers en ging alleen richting keeper. Veel mensen dachten dat hij zou schieten maar ook hier ging hij nog om heen om de bal vervolgens voor te geven op Jordy Wigman die voor een leeg doel stond. Helaas ging de bal van Jordy door een polletje of wat dan ook vanaf 1 meter op de lat !

Dat bleek het laatste wapenfeit te zijn want vlak daarna floot de scheidsrechter af. Een gelijkspel dat wel wat teleurstelling aan GVA zijde met zich meebrengt. Aan de andere kant bleek CHRC een stugge tegenstander en GVA heeft het ze niet moeilijk genoeg gemaakt om echt aanspraak te maken op een overwinning. Komende week 2 goede trainingen om vervolgens zondagmiddag de kermiswedstrijd uit bij Kolping Dynamo te spelen.