RKHVV B1 - GVA B1

RKHVV B1

B-Junioren, B1, 2e klasse 11

8 september 2012 13:15

8 sep. Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd van het jaar op de kalender en wel tegen RKHVV. In Huissen begonnen we om 13.15 uur met de aftrap en aan het begin van de wedstrijd had RKHVV het betere van het spel. De jongens van GVA bleven echter goed compact verdedigen waardoor er weinig kansen voor RKHVV waren. Als er kansen waren zorgden Bas Brom en Sep er vaak voor dat deze voorkomen werden of anders was er Bas Schaars die redding bracht. Na 10 minuten kwamen wij goed door en Stan wist goed voor zijn tegenstander te komen en met zijn linker de bal in het doel te schieten 0-1. GVA werd hierna wat sterker en kreeg meer balbezit. Na 25 minuten zette Remco een mooie aanval op. Job ging er aan de rechterkant vandoor kreeg de bal mee tikte hem gelijk op Stefan die de bal diagonaal in het net schoot 0-2. Na 5 minuten was het echter RKHVV die binnen schoot aan de linkerkant werd te slap verdedigd waardoor de spits makkelijk de weg naar de keeper wist te vinden en wist te scoren. Nog voor rust werd het 2-2 al was dit wel een discutabel moment aangezien de jongen die binnenschoot niet in buitenspel positie stond, maar tijdens het fluitje van de scheids voor buitenspel de bal pas schoot, waardoor Bas Schaars niet voluit keepte. Deze treffer had misschien eigenlijk niet mogen tellen.

Na de rust speelde RKHVV erg gedreven en ze creëerden ook kansen. We konden lang gelijk blijven en moesten het hebben van counter mogelijkheden via Yoshi en Stefan voorin. Toch kwam RKHVV op 3-2 al was de pass op de spits wel 2 meter buitenspel de scheids liet doorvoetballen en de bal werd afgemaakt.

GVA kwam hierna beter in het spel en probeerde nog gelijk te maken. Eerst was het Stan die een goede actie liet zien, maar zijn lob ging net naast de goal. Even later kwamen de jongens met zeer mooi combinatie voetbal tot de goal, maar Remco wist de kans niet te verzilveren. Na de genomen corner kwam RKHVV snel uit en wisten ze de scoren op 4-2 te zetten. We konden niet meer langszij komen en de scheids floot voor het einde van de wedstrijd. Ondanks het verlies hebben we toch een goede wedstrijd kunnen zien vanaf GVA zijde en de teamprestatie was er een om tevreden over te zijn. Volgende week mogen we weer tegen Huissen, want dan komt Jonge Kracht B1 richting de Vijzel.