GVA F1 begint met gelijlspel

Mans Brom (vrije trap)

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 05

8 september 2012 10:00

GVA F1 is het seizoen met een verdienstelijk gelijkspel begonnen. Bij Arnhemse Boys F2 werd met 2-2 gelijkgespeeld. In het begin van de wedstrijd was Arnhemse Boys iets gevaarlijker, maar was de grootste kans voor Mans die na een goede aanval op de paal schoot. Helaas kon Luuk net niet goed bij de terugspringende bal om de 1-0 te scoren. Een minuut later was het raak aan de andere kant. Uit een van de aanvallen van Arnhemse Boys scoorde zij halverwege de eerste helft de 1-0. Tot de rust bleven beide ploegen kansen krijgen en werd het in de laatste minuut 2-0. De bal verdween uit het een corner ongelukkig via het lichaam van een van onze spelers in het doel. Flink teleurgesteld gingen onze jongens de rust in. In de tweede helft werd duidelijk dat de F1 zich niet zo maar neer ging leggen bij een nederlaag en werd er keihard gewerkt om terug te komen in de wedstrijd. Na een paar minuten was het Mans die alleen voor de keeper nu wel rustig bleef en de bal in de hoek schoof. 2-1 en nog een kwartier te gaan. Het spel bleef op en neer golven en beide ploegen kregen kansen zonder te scoren. Mede doordat Cas Scholten een paar keer goed uit zijn goal kwam en door goed verdedigen van onder andere Luka, Mark, Colin, Daan en Finn. Na een overtreding op Cas Donckers was het Mans die een vrije trap van een meter of 16 direct in de goal schoot, 2-2! Daarna hadden beide ploegen nog kansen op de overwinning, maar werd het een verdiend gelijspel. Prima gedaan en jullie hebben laten zien dat je niet moet opgeven bij een achterstand. Volgende week thuis tegen RKHVV F2.