DVC '26 B2 - GVA JO17-1

DVC '26 B2

B-Junioren, B1, 2e klasse 11

22 september 2012 13:00

22 sept. Vandaag mochten we met de B1 richting Didam oftewel Diem om ons op te maken voor een wedstrijd tegen DVC '26 B2. Aan onze zijde waren Remco en Mick geblesseerd, maar gelukkig voor ons kwam Sven Wassink van de C1 mee om mee te voetballen. De wedstrijd begon om 13.00 uur en we stonden al gelijk onder volle druk, DVC had snelle spitsen en ze kwamen daarmee goed tot aanvallen. Onze jongens stonden in het begin ook niet helemaal lekker in positie, waardoor het na 10 minuten al 1-0 was voor DVC. DVC bleef goed voetballen en wist gelijk weer aan te vallen over de rechterkant, maar Bas Schaars hield zich in de 1 tegen 1 situatie goed staande en pakte de bal goed. Na 20 minuten was DVC toch weer in de diepte weg, omdat het veld toch aardig groot werd gehouden en het schakelen niet snel genoeg ging. Zo konden ze de 2-0 maken via de rechterkant.

DVC bleef druk houden en werd ook gevaarlijk met corners, maar gelukkig werd er goed verdedigd en wisten we met man en macht de doelpunten te voorkomen. Nog 5 minuten voor rust was het al 3-0 toen DVC via de zijkant doordrong en wist te scoren. Hadden wij dan helemaal niks in te brengen, nou vrij weinig, een schot van Yoshi die net naast ging was ons enige wapenfeit in de eerste helft.

In de rust werd de eerste helft besproken en de aanpak voor de tweede helft, er zou meer vanuit de positie worden gespeeld, sneller worden omgeschakeld en iedereen zou zijn taak uitvoeren om zo tot beter voetbal te komen.

In de tweede helft maakte GVA gelukkig de afspraken ook waar er werd beter gevoetbald en er werd soms zelf gedomineerd. We bleven langer in balbezit door goed positiespel en vandaar uit kwamen ook de kansen. Stefan kreeg een mooie bal voor die hij richting doel kopte, Bas Brom kon hem daarna in knikken, maar hij stond volgens de scheids buitenspel. Even later was het Yoshi die doorkwam en werd neergehaald in de 16 meter. De scheids floot al voor een strafschop, maar het bleek dat Yoshi buitenspel stond en ook zo kwamen we niet tot scoren. DVC was niet echt gevaarlijk ze kregen een paar keer een vrije trap, maar voor de rest moest Bas Schaars vooral mee voetballen in de tweede helft. De laatste kans voor ons kwam van linksback Emiel die vanaf 25 meter een mooi schot op goal schoot, maar de keeper wist hem nog net op de lat te tikken. Over de hele wedstrijd gezien was DVC beter, maar als we naar de tweede helft kijken was het jammer dat we niet tot scoren kwamen. Volgende week mogen we weer de pont over want dan mogen we uit naar Pannerden tegen RKPSC B1.