GVA 1 beslist wedstrijd tegen SJN in 45 minuten

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

23 september 2012 14:00

Ozdemir, E.

Gistermiddag was het dan zover. Onze mannen konden aantreden tegen koploper van de 5e klasse F, SJN uit Nijmegen. Een elftal waar we vooraf veel over hadden gehoord. Nieuwe spelers, veel kwaliteit en gekeken naar de stand en het doelsaldo was het zeker een ander team dan het SJN van vorig seizoen. GVA heeft vorige week de eerste overwinning van het seizoen gepakt uit bij Kolping-Dynamo en na de stroeve start begint het te draaien bij het elftal van Wim Bleijenberg.

GVA trad aan met hetzelfde basiselftal als vorige week. Enige wijziging was dat keeper Bart Witjes terugkeerde onder de lat na zijn blessure.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was voor SJN. Men schoof een verdediger door op het middenveld en GVA had het daar lastig mee. Daarnaast was al gauw te zien dat SJN over veel individuele kwaliteit beschikt. Spelers met een passeeractie en snelheid. De eerste grote kansen waren echter voor GVA. Na 20 minuten had GVA namelijk al tweemaal alleen voor keeper Erik Makaay gestaan. Deze bracht goed redding op de inzetten. De daaropvolgende kans was echter wel raak. Jorg Vermaas kwam door vanaf rechts en Rob Witjes kon vanuit de draai in de korte hoek binnenschieten. 1-0.

Dat gaf GVA vertrouwen en wat meer rust. Men kreeg meer grip op het middenveld en verdedigend gaf het weinig tot niks weg. Verdedigers Jerry Cornelisse, Danny Milder, Dave Mom en Rob Peters waren gebrand op de 0 tegendoelpunten. Dat was dit seizoen nog niet gelukt. Niet veel later viel de 2-0. Wederom was het Jorg Vermaas die op rechts doorkwam en zijn voorzet werd door Jordy Wigman binnengegleden. 2-0 ! SJN ging meer gas geven en bleef combineren. Het tempo lag hoog en beide ploegen maakten er een echte wedstrijd van. Op het middenveld van GVA werd goed geschakeld en Joost van Alst acteerde als een echte stofzuiger. Collega middenvelders Tim Schaars en Ad Drost zorgden voor de aansluiting richting de spitsen. Al snel werd het 3-0. Jordy Wigman kwam alleen voor de keeper, behield het overzicht en gaf Rob Witjes de mogelijkheid om zijn tweede van de middag binnen de tikken. GVA had al het gevoel op rozen te zitten maar het werd nog mooier. Voor rust vielen namelijk ook nog de 4-0 en de 5-0. De 4-0 was een voorzet van Jordy Wigman op Jorg Vermaas welke vrij kon inkoppen. De 5-0 kwam uit een afgeslagen corner van SJN. Rob Peters onderschepte de bal en kwam er snel uit. Middels een combinatie kon vervolgens Tim Schaars alleen op doelman Erik Makaay af. Tim schoot de bal hard diagonaal onder in de hoek binnen. Daarmee was het gedaan voor de eerste helft en kon men aan de thee. Die was welkom want het was fris op sportpark “ de Vijzel “ .

In de tweede helft wilde GVA controleren en SJN probeerde uiteraard snel een treffer te maken om toch druk te houden. De eerste helft had kracht gekost en dat was te zien. GVA kwam minder voor het doel van SJN. Wel probeerde men vooruit te verdedigen en dat lukte goed. SJN had meer balbezit en was gevaarlijker. Echter, ook dat gaf geen echte kansen. Rob Witjes werd vervangen door Rick Pruijn. Niet veel later kwam Luuk Scholten binnen de lijnen voor Ad Drost. Diezelfde Luuk Scholten kreeg nog een hele goede kopkans na een uitval van GVA. Helaas kopte hij hard naast. In het slot van de wedstrijd dacht SJN dan toch nog een doelpunt te maken. Keeper Bart Witjes was uit zijn doel en de SJN aanvaller kon inschieten. Ware het niet dat daar nog verdediger Danny Milder zich er vol voor gooide en de bal middels een sliding nog van de lijn kon halen. Hij blesseerde zichzelf hiermee omdat hij doorgleed richting de doelpaal. Zijn vervanger was Erik Peters.

Niet veel later klonk het eindsignaal en was daar de overwinning voor GVA. Een echte teamprestatie waar men trots op mag zijn.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen BVC uit Beek op het programma. Wederom een ploeg die hoog staat op de ranglijst.

Voor nu mogen we nog even genieten van deze drie punten.