GVA 1 verliest nu in 1 helft de wedstrijd

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

30 september 2012 14:30

Snijders, W.

Na de goede overwinning van vorige week speelden onze mannen gisteren uit bij BVC. Wederom een hoogvlieger en dus een wedstrijd waarin minimaal hetzelfde als vorige week geleverd zou moeten worden. Helaas viel ons elftal weer in dezelfde fouten als vorig jaar en wist het wederom na een goede wedstrijd deze de week daarna geen vervolg te geven.

De eerste helft begon met een fel BVC. Zij zakten redelijk ver in en lieten GVA komen. Het tempo waarmee GVA de bal rondspeelde was laag. Daardoor werd er weinig gevaar gesticht. Na 10 minuten begon BVC met voetballen en dat hebben zij eigenlijk de hele eerste helft gedaan. Dat kwam voor een deel door BVC maar ook GVA was hier schuldig aan want men liet het toe. Na ongeveer een kwartier spelen was daar dan ook de 1-0 voor BVC. Niet heel veel later werd een foute combinatie in de GVA verdediging onderschept en ook dit werd afgestraft. 2-0 voor BVC. GVA was totaal niet bij de les en geen schim van de ploeg die vorige week koploper SJN de eerste helft verschalkte. Vlak voor rust was er nog wel een lichtpuntje. Een mooie pass van Rob Peters viel achter de verdediging. Jorg Vermaas kon door op de keeper die in eerste instantie redding bracht. In de rebound kon Rob Witjes binnentikken. Dit gebeurde in de 46e minuut. Dan zou je denken daar gaan we mee rusten maar de eerstvolgende BVC kans was alweer raak. Een vrije trap werd ingedraaid en de aanvaller kon vrij inkoppen. 3-1 bij rust.

Na rust betrad Erik Peters het veld voor Joost van Alst. De tweede helft was beter van GVA kant. BVC werd verder teruggedrongen en GVA combineerde wat sneller. Nog steeds was het slordig in de passing en er ging het nodige fout maar het was in ieder geval beter. Nu proberen wij in onze verslagen altijd zo objectief mogelijk te blijven maar het mag best gezegd worden dat de warrig fluitende scheidsrechter het er niet makkelijker op maakte voor GVA als ook voor BVC. Dit zorgde er tevens voor dat de sfeer in het veld grimmiger werd. Er werd geen grens getrokken wanneer iets nou wel een overtreding was en wanneer niet. Rick Pruijn kwam binnen de lijnen voor Tim Schaars en even later nog Nicky te Boekhorst voor Jerry Cornelisse. Uit een afgeslagen corner schoot Dave Mom fraai onderkant lat binnen. De rebound werd door Jordy Wigman binnengekopt. 3-2. Nu kwam er wat spanning op en dat had zich uit moeten betalen voor GVA. Rob Witjes kwam de 16 in dribbelen en ging vol over de knie bij een BVC verdediger. Penalty, zou je zeggen…. Deze werd niet gegeven en de rebound werd op de paal geschoten. Het eindsignaal was daar en GVA heeft het eerste verlies van dit seizoen te pakken. Waar vorige week een goede eerste helft de basis was voor een winstpartij zorgde de dramatische eerste helft van gistermiddag voor een verliespartij.