GVA B1 wint thuis tegen DVOV

B-Junioren, B1, 2e klasse 11

27 oktober 2012 14:30

Erik Driessen

27 okt. Vandaag mochten de jongens van de B1 thuis tegen DVOV B1. Na 2 wedstrijden verlies tegen Groessen en Concordia, wilde de B1 laten zien dat ze toch echt meer in hun mars hebben. We begonnen de wedstrijd wat slap, maar na 5 minuten kregen we de touwtjes in handen. De verdediging speelden simpel de bal rond en vanuit de opbouw kwamen er kansen. Na 10 minuten werd stefan de diepte ingestuurd door Stan. Hij ging 1 op 1 op de keeper af en schoot de bal netjes binnen. We bleven het betere van het spel houden en na 20 minuten was het bas brom die een gelukkige 1 -2 maakte met Remco door ging tot de achterlijn en voorzette op Stefan. De eerste bal werd nog weggetikt maar toen Stefan de stuiterende bal voor de tweede keer voor zijn voeten kreeg schoot hij hem door de benen van de keeper binnen 2-0. GVA bleef het meest in balbezit en bleef kansen creëeren. Emiel gaf van achteruit een mooie bal richting Cas die schoot op goal, maar de keeper wist de bal nog tegen te houden. Remco en Stefan waren scherp op de rebound en Stefan wist zijn hattrick te maken en de 3-0 binnen te tikken. Dit was een mooie voorsprong om de rust mee in te gaan.
Na de rust ging het in het begin iets minder. We kwamen minder goed vooruit en we kregen kansen tegen Bas Schaars keepte goed, maar met een corner werd de bal mooi ingekopt onhoudbaar 3-1. 5 minuten later was het weer een standaard situatie de bal werd niet goed verwerkt door de keeper en DVOV kon 3-2 maken. GVA leek een beetje wakker te worden, want we mochten toch niet verliezen. Er werd beter vooruit gevoetbald en de bal werd voorin beter vastgehouden. Er kwam een overtreding links voor de goal en Brandon ging achter de bal staan om de vrije trap te nemen. Brandon gaf een goede voorzet en Bas Brom wist de bal mooi binnen te koppen 4-2. Dit was de marge die we wilden en zo bleven we ook voetballen. Er kwamen nog wat kansen over en weer, maar de jongens bleven goed werken en de winst werd behaald. Een mooi resultaat wat ons weer naar boven laat kijken. Volgende week hebben we een zaterdag rust, omdat VVO B2 uit de competitie is gegaan.