GVA F1 komt sterk terug

Finn Elbers (intikker)

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 05

27 oktober 2012 12:00

Vandaag op bezoek bij Elistha F1, 2de op de ranglijst met 2 punten meer dan onze jongens. Vanaf het eerste fluitsignaal was het een echte wedstrijd, met veel spanning, strijd, goed voetbal en soms (te) harde overtredingen. Het spel golfde op en neer en beide teams waren duidelijk aan elkaar gewaagd. Het was goed te zien dat Elistha niet de ruimte moest krijgen om te kunnen combineren, wat dat hadden ze al aardig onder de knie. Door scherp te zijn en vroeg te storen kwamen ze echter niet in hun geliefde spelletje. Beide teams kregen wat kansjes maar door goed verdedigen bleef het tot halverwege de eerste helft 0-0. Toen was het echter Mans die met een schot de keeper verraste en daarmee GVA op een 1-0 voorsprong bracht. Een kleine tik voor Elistha, maar al vrij snel kwamen ze weer terug in de wedstrijd door eerst de 1-1 te scoren en net voor rust de 2-1. Dit was nu een domper voor ons en ook niet volgens het spelbeeld. In de rust was direct merkbaar dat onze jongens het hier niet bij wilden laten zitten en gingen in de 2de helft gretig aan de slag om minimaal een punt uit Elst mee te nemen. Doordat Mark wat meer naar voren ging spelen kreeg GVA F1 langzaam aan meer veldoverwicht. Op het middenveld en achterin werd dat prima opgevangen door Luuk, Luka, Cas Donckers en Colin. Ons veldoverwicht leverde wel kansen op, maar helaas werd er niet gescoord. Elistha kwam steeds minder aan voetballen toe en moest het nu hebben van de counter. Nadat Cas Scholten Elistha van scoren had afgehouden bij deze spaarzame counters was hij echter in de 28ste minuut kansloos bij een actie van de spits van Elistha, 3-1. Een flinke domper voor ons en zeker niet de verhouding op het veld. Ook bij deze achterstand liet GVA F1 de kopjes niet hangen en vol goede moed probeerde ze de achterstand ongedaan te maken: Ze wilden zorgen dat ze kregen waar ze recht op hadden, minimaal een punt. Nadat Daan een goede voorzet net miste was het Finn die van dichtbij de 3-2 binnentikte. De spanning was weer helemaal terug en GVA bleef er duidelijk in geloven. Na een paar mooie kansen was het Finn die goed oplette bij een bal die via de keeper terug het veld in kwam en de 3-3 scoorde met nog 3 minuten op de klok. In deze laatste minuten kregen beide teams kansen op de overwinning, maar kreeg de wedstrijd de uitslag die het verdiende, een gelijkspel. Jongens, jullie hebben vandaag laten zien dat je nooit op moet geven en jullie zijn blijven geloven in een goed resultaat, waarbij keihard gewerkt is. Grote klasse en op naar de volgende wedstrijd thuis tegen Eldenia.