Doelpuntenfestijn GVA F1 - Eldenia F2

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 05

3 november 2012 11:00

leider

Vandaag heeft GVA F1 de thuiswedstrijd tegen Eldenia F2 met 9-7 gewonnen. In deze doelpuntrijke wedstrijd was duidelijk sprake van 2 totaal verschillende helften. In de eerste helft waren onze jongens heer en meester en was het binnen 10 minuten al 4-0 door goals van Mans, Finn en twee van Daan. Een aantal van deze goals kwam tot stand door prima samenspel waarbij zeker de 2de treffer van Daan van grote schoonheid was. Door een prachtige combinatie van Mark, Mans en Finn kwam de bal voor de voeten van Daan die heel beheerst scoorde. Rustsstand was 5-1 door een goal van Mark. De tweede helft verliep totaal anders zonder dat de blauwen echt in de problemen kwamen. Na de 6-1 van Mans direct na rust werd ons spel steeds slordiger en leek het wel of iedereen voor zijn eigen kans wilde gaan. Alle spelers waren meer met aanvallen bezig en aan verdedigen werd niet meer gedacht. Dit was kaasje voor de tegenstander die enkele counters uitstekend uitspeelde. Ze kwamen snel terug tot 6-3. Mans maakt 7-3 en ook de 8-4. Mark tilde de stand naar 9-4 en daamee was in ieder geval onze koek op. Die van Eldenia nog niet en zij scoorde de laatste 5 minuten nog 3 keer! Een eindstand van 9-7 is altijd nog mooier dan een 2-0, maar vandaag hebben we geleerd dat we niet zo maar met zijn allen kunnen gaan aanvallen. We zullen ook moeten verdedigen. Volgende week uit naar Spero F3.