RVW 1 - GVA 1

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

28 oktober 2012 14:30

Ozdemir, E.

28 aug. Na 2 vrije zondagen mocht het eerste van GVA weer aantreden voor de competitie en wel uit tegen RVW. Joost van Alst was ziek en Dave Mom nog 2 wedstrijden geschorst, daarom ging Nick Berns mee richting Heelsum mocht de nood aan de man zijn.

GVA begon niet erg goed aan de wedstrijd en was in het begin zoekende om RVW  te stoppen. RVW kwam een paar keer via een steekbal goed door, maar Rick, Danny en Bart konden vaak nog voorkomen dat er gescoord werd. Na een kwartier was het dan toch raak via links kwam RVW door en met een steekpass werd de inschuivende middenvelder gezocht die de 1-0 maakte.

GVA kreeg hierdoor wel meer moraal en ging meer vooruit spelen, want we gingen voor de winst. Jordy was bij een rebound al scherp, maar wist niet te scoren. Na 20 minuten was het dan toch raak een voorzet van Jerry kwam bij Jorg die zijn inzet nog gestopt zag worden, maar wederom was Jordy scherp bij de rebound en dit maal wist hij de bal wel binnen te schieten 1-1.

GVA kreeg het betere van het spel en via Rob Witjes en Jorg kon GVA vaak de aanval zoeken. Na 30 minuten kwam Jorg via links het 16 meter gebied in en werd vastgehouden. De bal ging op de stip, penaltynemer Ad faalde niet en bracht GVA op voorsprong.

RVW kreeg vlak hierna nog een mogelijkheid op de gelijkmaker, maar de lange spits van RVW kopte een indraaiende vrije trap net naast.

Rob Witjes die door RVW vaak met een overtreding gestopt moest worden werd vlak voor rust weer neer gehaald, Rob was zo slim om de vrije trap snel op Jorg te leggen. Jorg maakte een 1-2tje met Jordy en schoot de bal netjes in de hoek 1-3. Daardoor gingen we met een goed gevoel de rust in.

Na de rust begonnen we niet goed, maar na 5 minuten was het de spits van RVW die dom door liep op onze keeper Bart. Hij kreeg hiervoor zijn tweede gele kaart van die middag en moest het veld verlaten. Voor GVA werd het nu gemakkelijker. Na 60 minuten wist Tim Schaars met een mooie actie op het middenveld door te breken aan de linkerkant, hij stoomde op tot de 16 en schoot de bal hard richting de rechterhoek onhoudbaar voor de keeper 1-4.

Hierna kwam Frank Peters er in voor Ad Drost. We kregen veel ruimte voorin en ook veel kansen, maar de kansen werden niet goed uitgespeeld of de keeper van RVW hield ze goed tegen. Het laatste kwartier liet GVA, RVW wat komen en ze kregen ook nog wat mogelijkheden uit standaard situaties, maar wisten hier niet uit te scoren. 5 minuten voor het eind kwam Nicky te Boekhorst nog binnen de lijnen voor Jordy. Nicky kreeg bij zijn eerste balcontact nog een opgelegde kans, maar schoot de bal naast. Na 90 minuten stond het nog steeds 1-4 en dit werd ook de einduitslag, hiermee hebben we weer 3 belangrijke punten gepakt.

We willen het publiek wederom bedanken en hopen jullie volgende week allemaal weer te zien, bij de topper thuis tegen Elistha.