GVA 1 verliest in slotminuut

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

4 november 2012 14:00

Cakir, A.

Na de overwinning van vorige week uit bij RVW stond de derby tegen Elistha op het programma. Beide ploegen stonden voorafgaand aan de wedstrijd bij de eerste vier plaatsen in de 5e klasse F en er kon dus een belangrijke stap gezet worden.

Aan de kant van GVA geen wijzigingen ten opzichte van vorige week. Wel was Joost van Alst weer aanwezig na ziek te zijn geweest en was Alex Vernooij bereid om ook op de bank plaats te nemen na in de ochtend al het met tweede elftal te hebben gespeeld.

De wedstrijd begon voor GVA wat minder. Elistha had het overwicht en voetbalde wat vrijer en makkelijker. GVA was wat aan het zoeken en kwam nog niet echt in haar spel. Na een minuut of 15 draaiden deze rollen om en kreeg GVA het overwicht. Combinaties op het middenveld leverde wat kansen op maar men trof nog geen doel. Die efficiëntie had Elistha Spits Rowan Leenders wel. Na een lange bal die over de GVA verdediging viel kwam de spits alleen voor keeper Bart Witjes en schoof binnen. 0-1. Een tik voor GVA maar door het overwicht en de goede kansen zou er nog niets aan de hand moeten zijn. 0-1 was wel de ruststand.

In de tweede helft ging GVA verder. Dit keer was het alleen in de stromende regen en dit was te merken op het veld. Ballen schoten door en spelers hadden ook moeite soms staande te blijven. Vlak na de rust was daar wel de 1-1. Rob Witjes kwam door vanaf links en waar de keeper in eerste instantie redding wist te brengen op zijn inzet was hij in de rebound kansloos. Niet veel later kwam Jordy Wigman alleen voor de keeper. Zijn inzet ging echter tegen de keeper aan en de stand bleef 1-1. Het werd een slijtageslag in de tweede helft met daarbij ook alle aspecten die bij een derby horen. Er waren wat overtredingen, spelers waren verbaal aanwezig tegen elkaar maar onvriendelijk is het eigenlijk nooit geworden. Prima dus. Net toen iedereen dacht met een 1-1 te moeten leven kreeg Elistha nog een vrije trap. Deze werd indraaiend genomen en viel binnen bij de eerste paal. Keeper Bart Witjes ging niet helemaal vrijuit al kreeg ook deze bal een aardige gang mee door de stuit op het natte veld. Vlak na deze treffer van Elistha werd er afgefloten en de 1-2 stond op het scorebord. Een bittere pil voor GVA dat op basis van kansen deze wedstrijd had kunnen winnen. Echter, de regel gaat weer eens op… als je ze zelf niet maakt dan….

Voor nu is Elistha de gelukkigste en GVA maakt weer even een pas op de plaats.