GVA F1 trekt aan het langste eind

Mark Langen (schot)

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 05

10 november 2012 8:30

Vandaag vroeg uit de veren voor de wedstrijd tegen Spero F3 uit. Om half 9 was de aftrap en ondanks dit vroege tijdstip waren onze jongens goed uitgeslapen en direct scherp. In de eerste 5 minuten kregen we 3 grote kansen, waarvan 2 ballen op de paal! Spero was nu ook wakker en de wedstrijd kwam meer in balans. We hielden wel meer balbezit maar de tegenstander verdedigde goed en kwam er zelf via de counter 2 keer gevaarlijk uit in de eerste helft. Gelukkig was onze keeper Cas Scholten goed bij de les en kon door sterk uitkomen beide kansen om zeep helpen. Ruststand 0-0. De tweede helft was lang een kopij van de eerste helft, maar gaandeweg kregen we meer ruimte. Ook Spero bleef loeren op een uitval. Halverweg de tweede helft was het Mans die 2 man uitspeelde en met een goed schot voor de 1-0 zorgde. Eindelijk was het geluk om de muur van groen-witten te slechten. Na deze goal kregen beide ploegen kansen op een doelpunt, maar leek het op een 0-1 eindstand uit te draaien. Drie minuten voor tijd was er een lange bal van Spero die bij hun spits terecht kwam en die met een schot in de korte hoek de 1-1 scoorde. Een domper voor onze jongens zo net voor het einde van de wedstrijd. Na de aftrap werd direct de bal verspeeld en leek Spero zelfs de 2-1 te scoren. Ook nu kon Cas gelukkig redding brengen. Uit de tegenaanval was het Mark die met goed doorzetten fraai scoorde met een schuiver in de verre hoek. En dat in de laatste minuut! Kort daarna klonk het eindsignaal en werd deze lastige uitwedstrijd toch nog winnend afgesloten. Prima gedaan jongens en jullie zijn er voor blijven knokken. Nu volgende week thuis tegen Kesteren.