Worth Reden 1 - GVA 1

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

11 november 2012 14:00

Schipperheijn, F.Th.G.

11 okt. Vandaag stond voor GVA de uitwedstrijd tegen Worth Reden op het programma een tegenstander die we nog wel kennen van vorige competities. Er waren wat twijfels of het veld van Worth er goed bij zou liggen, maar het balletje bleek toch aardig te kunnen rollen. Vandaag was Dave ook weer inzetbaar na zijn 3 wedstrijden schorsing, maar hij begon op de bank.

GVA begon goed aan de wedstrijd en kreeg veel ruimte om te voetballen. Via Frank en Erik werd vaak de aanval gezocht, maar in het begin werd dit nog niet helemaal lekker uitgespeeld. Worth Reden was eigenlijk alleen gevaarlijk in de counter met een lange bal en kreeg ook kansen door foutjes in de opbouw bij GVA, maar wist hier niet van te profiteren. Na 20 minuten was het Rob Witjes die vanaf rechts een voorzet gaf. Jordy kon er net niet bij, maar achter hem kwam Erik Peters om de 0-1 binnen te schieten. Ongeveer 5 minuten later kwam Erik vrij op links en stuurde Jordy weg in de diepte. Het eerste schot werd niet lekker verwerkt door de keeper waardoor Jordy een tweede kans kreeg en deze wel benutte. Worth Reden kreeg nog een mooie kans via een vrije trap, maar de bal ging op de lat, waarna hij weg gewerkt kon worden. GVA leek met een mooie voorsprong de rust in te gaan, maar net voor rust kreeg de spits van Worth Reden de bal in de diepte, het leek erg op buitenspel, maar hij wist de bal fraai over de keeper te tikken en maakte er 1-2 van.

GVA ging wat teleurgesteld de rust in, maar stond verdient 1-2 voor.

Na de rust ging het spel wat op en neer doordat er aardig wat lange ballen werden gegeven aan weerskanten, maar toch bleven we het beter van het spel houden en gaven we weinig weg. Na 10 minuten kwam Jorg er in voor Joost en 20 minuten voor het eind kwam Dave er in voor Ad. Rob Witjes kreeg hierna een mooie kans, maar zijn bal ging op de paal. Even later was het Jorg die de bal mooi mee gaf aan Erik, die vanaf links met wat hulp van de keeper zijn tweede van de middag binnen schoot. Worth Reden werd ook nog een keer gevaarlijk via een vrije trap, maar deze ging net over. Vlak voor het einde wist ook Jordy zijn tweede van de middag te scoren. Nadat Frank de bal voorgaf op Jorg. Zijn inzet werd nog gehouden door de keeper, maar Jordy stond op de goede plek en tikte de rebound binnen.

We willen het publiek weer bedanken voor de support. Volgende week mogen we thuis tegen de Paasberg en door de fraaie uitslagen van vandaag is er ook nog kans op de periodetitel.