GVA 1 - de Paasberg 1

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

25 november 2012 14:00

Donk, R.A.

25 nov. Vandaag was het inhaalprogramma in de vijfde klasse F en GVA kon vandaag in tegenstelling tot vorige week wel spelen op het veld van de Vijzel tegen de Paasberg. Het veld was nog wel wat hobbelig en glad en er stond een harde wind, maar het duel om de periode kon vandaag gewoon gespeeld worden. GVA begon niet erg lekker aan de wedstrijd en was slordig in de passing, hierdoor kwamen we soms al in de problemen. De opbouw ging het meest over rechts via Frank die vaak vrij kwam. Dit moest ook wel want lange hoge ballen kwamen met de wind tegen bijna weer op de eigen 16 meter terecht. Via de zijkanten wist GVA aardig door te komen, maar de voorzetten kwamen vaak net niet aan of werden net niet afgemaakt. De Paasberg had eigenlijk hetzelfde probleem in de aanval, voorzetten werden vaak gepakt door keeper Bart Witjes en de kansen die ze kregen werden net naast geschoten. Het bleef in evenwicht, maar het spel was aan beide kanten vooral slordig en mak. GVA wist voor de rust wel op voorsprong te komen. Frank Peters werd diep gespeeld, hij tikte de bal op Jorg die hem legde op Jordy Wigman a.k.a Beekman. Jordy nam de bal aan en schoot hem met links in de hoek. GVA ging daardoor met een goed gevoel de rust in, maar wist dat de wedstrijd nog niet gespeeld was. Er moest simpeler en verzorgder gespeeld worden en dan moesten we de Paasberg in kunnen pakken.

We begonnen goed aan de tweede helft met een kans voor Jordy, maar hij zag zijn bal op de paal belanden. Even later werd de bal mooi rond gespeeld aan de linkerkant via Rob Peters, Dave en Jorg kwam de bal bij Jordy die mooi wegdraaide en 1 tegen 1 met de keeper de bal op de keeper schoot, maar daar kwam de goed spelende Erik Peters aan die de bal binnen wist te schieten 2-0. GVA werd hierna de betere van de partij en kwam aan de rechterkant door via Jordy die de bal netjes over de keeper stifte voor de 3-0. 20 minuten voor het eind gooide GVA de wedstrijd helemaal op slot toen Bart Witjes met een mooie uittrap Jorg bereikte. En jorg gaf een goede voorzet op Jordy die zijn derde van de middag maakte 4-0. Bij GVA kwam Joost in het veld voor Dave en Nicky voor Tim. Het laatste kwartier ging het spel veel op en neer en werden de ruimtes groot. Ook Maxim kwam de laatste 5 minuten nog in het veld voor Frank. De Paasberg wist deze middag toch nog te scoren, achterin werd een hoge bal niet goed weggewerkt en de spits van de Paasberg wist er nog 4-1 van te maken. De scheids blies hierna voor het einde van een sportieve wedstrijd, waar GVA trots mag zijn op het resultaat. We willen weer iedereen bedanken voor de support en de gezelligheid in de kantine.

Foto's van de wedstrijd gemaakt door Ignas Hartjes zijn terug te vinden op: https://picasaweb.google.com/104833332850270925140/GvaPaasberg41?authkey=Gv1sRgCIDdo6r-hfnfdA