GVA 1 weet thuiswedstrijd tegen ESCA te winnen

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

2 december 2012 14:00

Hakvoort, R.F.J.M.

Een topwedstrijd. Zo kon de thuiswedstrijd tegen ESCA betiteld worden. De eerste wedstrijd van het seizoen, uit bij ESCA, wist GVA met moeite een punt te behalen. ESCA wordt dan ook gezien als een van de best voetballende ploegen in deze competitie.

De eerste twintig minuten was ook te zien waarom. ESCA begon een stuk beter en vertoonde veel gevaar met dreigende en vlotte combinaties. Na een minuut of 15 werd de stand 0-1. Een hoge bal van ESCA viel op de rand van het strafschopgebied voor de voeten van een ESCA speler. Hij schoot hard binnen. Waar menig supporter dacht dat GVA wederom blij mocht zijn met een puntje draaide het spelbeeld na deze achterstand volledig om.

GVA begon beter te combineren en drong ESCA terug. Diverse goedlopende aanvallen werden op de mat gelegd maar het ontbrak nog in de eindpass. In de 30e minuut was er wel de terechte 1-1. Frank Peters gaf een goede voorzet richting de tweede paal, Joost van Alst kopte in eerste instantie op de rug van een ESCA speler maar wist in de rebound overzicht te houden om de bal breed te leggen op de inlopende Rob Peters. Deze schoot hard binnen. Niet lang daarna werd het zelfs 2-1. Een combinatie tussen Erik Peters en Dave Mom resulteerde in een goede voorzet over de grond. Jordy Wigman was attent en tikte de bal binnen. Toen iedereen dacht aan de thee te mogen kwam GVA zelfs nog op 3-1. Na goed doorzetten van Ad Drost verscheen Joost van Alst alleen voor de keeper. Hij schoof de bal langs de keeper binnen.

In de tweede helft kwam ESCA goed uit de startblokken. Men wilde uiteraard een aansluitingstreffer maken. Daardoor ontstond meer dreiging richting het GVA doel. Echter, het zorgde ook voor meer ruimte achter de ESCA verdediging. GVA kwam er een aantal malen erg gevaarlijk uit maar voor het doel ontbrak het, zoals in het begin van de wedstrijd, wederom vaak in de eindpass. Gelukkig lette Jordy goed op toen hij met Joost van Alst richting het doel ging. De keeper ging er (net als Joost van Alst ;) ) van uit dat de bal breed gelegd zou worden en gaf daardoor voldoende ruimte in de andere hoek weg waardoor Jordy beheerst kon afronden. Met deze 4-1 leek de buit binnen maar ESCA maakt nog een knappe goal. 4-2. Vanaf randje 16 werd de bal goed binnen gekruld. Het voetbal werd minder en de ruimtes werden groter. GVA bleef echter wel keihard werken om de 4-2 over de streep te trekken. In de slotfase werd het zelfs nog 5-2. Rob Witjes, ingevallen voor Joost van Alst, werd door Tim Schaars alleen voor de keeper gezet. Hij faalde niet.

Volgende week speelt ons eerste elftal de laatste wedstrijd van jaargang 2012. Dit zal uit bij CHRC zijn. Wederom de supporters bedankt die ondanks de kou en eventuele Sinterklaas feesten toch nog waren toegestroomd.