GVA B1 - RKPSC B1

B-Junioren, B1, 2e klasse 11

2 maart 2013 14:30

Erik Driessen

2 mrt. Zaterdag speelde de B1 van GVA weer voor het eerst na de winterstop een competitiewedstrijd. De tegenstander was RKPSC uit Pannerden. GVA begon goed aan de wedstrijd en had het meeste balbezit, maar de eerste echte kans was voor Pannerden. De spits van RKPSC was even aan de aandacht ontsnapt en kon recht op de keeper af gaan. Bas Schaars kwam goed uit en wist de bal tegen te houden de rebound werd goed weg gewerkt door Emiel. Hierna kwam GVA weer meer tot aanvallen. In een aanval kwam Brandon per ongeluk op een verdediger van Pannerden terecht die wat later bleek met een gebroken pols het veld af ging. In de 25ste minuut kreeg GVA een vrije trap mee aan de zijkant. De bal werd in de 16 gebracht en RKPSC wist de bal niet uit de gevarenzone te krijgen. De bal kwam voor de voeten van Job Milder die de bal hard binnenschoot 1-0. GVA bleef sterker in duels en kwam veel aan de bal. In de 35ste minuut kwam Yoshi over rechts door en gaf de bal voor op Remco die de bal binnen kon tikken voor de 2-0. In de 40ste minuut werd het zelfs al 3-0 toen Cas werd aangespeeld en de bal netjes terug haalde om zijn man te omspelen. Hij legde de bal van ongeveer 35 meter aan en schoot op goal. De keeper dacht dat de bal naast ging, maar tot zijn verbazing zag hij de bal binnenkant paal in de goal rollen. Dit was een mooie stand voor GVA om de rust mee in te gaan.

Na de rust speelde GVA slordig en de duels werden te makkelijk verloren. RKPSC kwam daardoor in de wedstrijd en ging ook kansen creëren. In de 65ste minuut kreeg Pannerden een corner en deze werd bij de tweede paal binnen getikt 3-1. GVA werd hierdoor wakker geschud en ging weer feller voetballen. In de 75ste minuut kregen we nog een beauty van een goal te zien. Remco van Bolderen kreeg een hoge voorzet vanaf links die hij met zijn rechtervoet uit de lucht aan nam, daarna gelijk over zijn tegenstander heen lobte om hem aan te nemen op zijn linker bovenbeen en daarna met links in de goal te schieten. De wedstrijd liep wel in mineur af toen Stan van de Welk in de slotfase in een duel met de keeper een beweging maakte waardoor zijn knie uit de kom ging. Om Stan te helpen werd er een ambulance gebeld en de uitstekend werkende broeders en zusters konden gelukkig voor Stan de knie weer rechtzetten. We weten nu dat alles goed gaat met Stan, hij zal alleen wel 4 tot 6 weken zijn knie rust moeten geven,voordat hij aan zijn herstel kan werken. Door het voorval werd er met de scheids en beide teams besloten om de wedstrijd te beëindigen. Hoewel de eerste overwinning een feit was waren de jongens meer bezig met de schrik door het ongeluk en daarbij zullen we Stan nu dit seizoen moeten missen, maar toch zullen we met het hele team blijven werken om de komende wedstrijden weer de punten te pakken.